معاون فرماندار مراغه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان با محوریت موضوع اوقات فراغت و اخلاق تربیت اسلامی به نبود خانه جوان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ایجاد این خانه برای ساماندهی امور جوانان و رفع مشکلات این قشر از جامعه، ضروری است.
کد خبر: ۹۰۳۱۰۴۶
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جواد محمودی  افزود: شناخت آسیب های اجتماعی در حوزه جوانان و ارائه راهکارهای علمی و عملی در این حوزه موجب ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه می شود.
وی ایجاد زمینه های مناسب برای فعالیت جوانان را ضروری دانست و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی در محیط پارک ها و مناطق حاشیه شهر وایجاد فضای مفرح و شاد با حضور خانواده ها و قشر جوان می تواند در مقابله با آسیب های اجتماعی حوزه جوانان مفید باشد.
محمودی به پرکردن اوقات فراغت در روستاها نیز اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های جوانان در روستاها از سوی دهیاری و بخشداری ها می تواند زمینه ساز رشد ، شناسایی و معرفی استعدادهای جوان روستایی در عرصه های مختلف باشد.
وی اضافه کرد: بیش از 400 عنوان برنامه امسال در قالب کلاس های فرهنگی، هنری، دینی، ادبی و علمی برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان این شهرستان تدوین شده و در طول تابستان برگزار می شود.
محمودی با اشاره به اینکه مهارت آموزی در بین جوانان از جمله مهترین اولویت های خانواده ها در روزهای تابستان است، گفت: خانواده ها و سازمان های مربوطه تلاش کنند تا نوجوانان و جوانان شهرستان در تابستان سال جاری حداقل یک مهارت فراگیرند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این جلسه به اهمیت اوقات فراغت در بین جوان اشاره کرد و گفت: مهمترین مولفه اوقات فراغت ، ایجاد امید، شور و نشاط در جامعه است که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.
احمد دادرس فیاض افزود: دوری از برگزاری کلاس ها و جشنواره های بی برنامه و بی نتیجه و تلاش برای برگزاری برنامه های جوان پسند با در نظر گرفتن اولویت ها و ضوابط قانونی می تواند فرصتی مناسب برای گسترش فرهنگ عمومی در جامعه باشد.
وی به برگزاری برنامه های مختلف در سه حوزه فر هنگی ، هنری و قرآنی از سوی این نهاد اشاره کرد و افزود: امسال در بیش از 35 پایگاه شهری و روستایی برنامه های متنوعی در حوزه های فرهنگی ، هنری و قرآنی در حال برگزاری است.
مسئول ورزش شهرداری نیز در این جلسه گفت: نصب دستگاه های ورزشی در پارک ها و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی به خصوص در مناطق حاشیه نشین از مهترین اولویت های شهرداری برای پرکردن اوقات فراغت جوان در تابستان است.
رضا ارژنگ افزود: همچنین برنامه های مختلف فرهنگی ورزشی و تربیتی در فرهنگسراهای شهرداری در چهار نقطه شهری در ترم تابستان در حال برگزاری است.
وی به برنامه های متنوع شهرداری در پارک بانوان نیز اشاره کرد و افزود: توجه ویژه شهرداری به توسعه ورزش همگانی در بین بانوان و وجود دو پارک مخصوص بانوان در شهرستان از مهمترین اقدامات شهرداری در بخش بانوان است.
مهدی نوایی رئیس ورزش و جوانان مراغه نیزدر این جلسه گفت: برگزاری جنگ شادی در بوستان یادگاران از سوی شهرداری با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی شهرستان می تواند زمینه ساز ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین جوانان و خانواده ها در فصل تابستان باشد.

ارسال نظرات