یک بسیجی و کارشناس اقتصادی در گفتگو با "بسیج" :

سیاست های غیر مفید و دستوری برای بهبود اشتغال کنار گذاشته شود

فرشید موفق گفت:سیاست های غیر مفید و دستوری را برای بهبود اشتغال، یکبار وبرای همیشه کنار گذاشت. پرداخت وام های اندک ولی در تعداد زیاد خوداشتغالی و زودبازده گره چندانی را از موضوع اشتغال و رفع بیکاری حل نمی کند.
کد خبر: ۹۰۳۱۰۳۹
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

فرشید موفق یک بسیجی و کارشناس در عرصه اقتصاد مقاومتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: باید سیاست های غیر مفید و دستوری را برای بهبود اشتغال، یکبار وبرای همیشه کنار گذاشت. پرداخت وام های اندک ولی در تعداد زیاد تحت عناوین خوداشتغالی و زودبازده و امثال آن، گره چندانی را از موضوع اشتغال و رفع بیکاری باز نمی کند.

وی با بیان اینکه شواهد زیادی در نامفید و نامؤثر بودن  وام های خوداشتغالی و استفاده از آن ها در امور دیگر وجود دارد افزود: اضافه شدن صوری یک یا چند نفر از اقوام و آشنایان به تعداد شاغلان کارگاه در ازای دریافت وام های بی بهره یا کم بهره را نمی توان ایجاد شغل نامید.

موفق در ادامه بیان داشت:  اشتغال یک واقعیت اقتصادی و اجتماعی است ونادیده گرفتن وجه اقتصادی آن، خطای بزرگی خواهد بود. اگر بتوان یک کارگاه را با ده نفر اداره کرد، اضافه کردن دو نفر دیگر به آن شاید به لحاظ آماری و وجهه اجتماعی به معنای بیشتر شدن دو شغل باشد، ولی به لحاظ بهره وری و منطق اقتصادی، اقدامی نابخردانه و به ضرر جامعه است.

این بسیجی فعال در خاتمه افزود: بنابراین هرگونه سیاستی که مخالف با منطق اقتصادی اشتغال و افزایش بهره وری نیروی کار باشد، پیشاپیش شکست خورده محسوب می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار