فرمانده کل ارتش در دیدار با رئیس ستاد ارتش پاکستان:
امیر سرلشکر موسوی با اشاره به تعامل نیروهای مسلح دو کشور ایران و پاکستان در حوزه‌های دریایی، زمینی و هوایی، گفت: انتظار هم این است که طرفین کمک کنند این روابط روز به روز گسترش یابد.
کد خبر: ۹۰۳۱۰۳۰
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، ژنرال بلال اکبر رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی پاکستان با حضور در ستاد آجا با امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

سرلشکر موسوی در این دیدار با اشاره به روابط ایران و پاکستان در ابعاد تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، بر علاقه دو طرف در گسترش روابط در همه حوزه ها تاکید کرد.

وی ضمن ابراز خوشحالی از روند رو به رشد روابط نظامی دو کشور افزود: سفر ژنرال باجوا فرمانده ارتش پاکستان، شرکت فرمانده نیروی دریایی پاکستان در اجلاس آیونس و حضور جنابعالی در تهران موید توسعه این روابط است.

فرمانده کل ارتش با اشاره به تعامل نیروهای مسلح دو کشور در حوزه های دریایی، زمینی و هوایی، تصریح کرد: انتظار هم این است که طرفین کمک کنند این روابط روز به روز گسترش یابد.

موسوی با اشاره به همسایگی نیروی دریایی دو کشور، بر گسترش همکاری نیروهای دریایی ایران و پاکستان تاکید و اظهار امیدواری کرد پیشنهادات ارائه شده در این اجلاس پیگیری و عملیاتی شود.

وی همچنین با بیان اینکه ما رفتار غلط آمریکا با پاکستانی‌ها را تایید نمی‌کنیم، گفت: باید مراقب باشیم که کشورهای دیگر به فضای برادری موجود بین ایران و پاکستان آسیب نزنند.

ژنرال بلال اکبر رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی پاکستان نیز در این دیدار توسعه همکاری ها در برقراری امنیت در منطقه به ویژه در وضعیت کنونی را مورد تاکید قرار داد و افزود :  ارتش ایران و پاکستان به مثابه ید واحد می‌توانند از بروز هرگونه تهدید و آسیب امنیتی برای دو کشور جلوگیری کنند و پرچم صلح و امنیت را برافراشته نگه دارند.

وی توسعه و ارتقای روابط و پیگیری موضوعات مشترک بین نیروهای مسلح دو کشور را امری مهم و ضروری قلمداد و مبارزه با تروریسم را از موضوعات مشترک و مورد علاقه دو کشور دانست که باید به طور جدی به آن بپردازند.

همچنین طرفین تامین امنیت مرزی و مرزنشینان ایران و پاکستان و مقابله موثر با تهدیدات ضد امنیتی دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

ارسال نظرات