فرمانده سپاه اراک گفت: آمريكایی ها شعار حقوق بشر را یک ابزار در جعبه سیاست های داخلی و خارجی خود قرار داده اند، ابزاری که پس از واقعه یازده سپتامبر میزان استفاده از آن روز به روز نمایان تر شد.
کد خبر: ۹۰۳۰۹۸۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ سرهنگ پاسدار عسکری فرمانده سپاه ناحیه اراک در جمع بسیجیان و پاسدار این ناحیه گفت: مساله حقوق بشر خصوصا براي ایالات متحده صرفا ابزاری برای نیل به اهداف و منافع خود در کشورهای دیگر است.

وی افزود: در واقع آمريكایی ها شعار حقوق بشر را یک ابزار در جعبه سیاست های داخلی و خارجی خود قرار داده اند، ابزاری که پس از واقعه یازده سپتامبر میزان استفاده از آن روز به روز نمایان تر شد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک با بیان اینکه سیاستمداران آمریکایی همواره می کوشند تا کشورشان را نسبت به رویکرد حقوق بشر پیش قراول نشان دهند، گفت: این در حالی که سیاستمداران آمریکایی پیشینه مناسبی در داخل و خارج، نسبت به رعایت حقوق بشر ندارند.
سرهنگ عسکری بیان داشت: پارادوکس موجود در ادبیات سیاست خارجی و موارد گسترده نقض حقوق بشر توسط آمریکا در داخل و خارج مرزهایش، پرسش های زیادی را در افکار عمومی ملت ها مطرح می کند.
وی تصریح کرد: چگونه این آمریکا می تواند دیگر حکومت ها را به رعایت حقوق بشر دعوت کند، در حالی که خود بیش از هر کشور دیگر، در درون مرزهای خود مبتلا به موارد مختلف تبعیض نژادی از قبیل سرکوب بومیان سرخ پوست آمریکایی، تبعیض در قبال سیاه پوستان، زندان های مخفی سیا و شکنجه های سازمان یافته است؟

 فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: کشوری که با حربه های نظامی، تبعیض نژادی و رسانه ای چالش های بسیاری را در کره زمین به وجود می آورد، چگونه منادی توسعه دموکراسی و احقاق حقوق بشر است؟ کشوری که با رژیم آل سعود در پرورش و تجهیز گروه های تکفیری و افراطی، کشتار کودکان در یمن، سرکوب مردم بی دفاع بحرین و هزاران جنایت دیگر همدست است چگونه می تواند ادعای رعایت حقوق بشر داشته باشد؟
سرهنگ عسکری یادآور شد: مردم ایران اسلامی از حقوق بشر آمریکایی تصاویری همچون هدف قرار گرفتن هواپیمایی مسافربری ایرباس حامل هموطنان عزیزمان از سوی موشک‌های ناوهای آمریکایی حاضر در خلیج‌فارس، حمایت‌های آشکار آمریکایی ها از صدام در جریان جنگ تحمیلی، حمایت از منافقین در ترور هزاران نفر از ایرانیان بیگناه و تحریم ها، بد عهدی ها و دشمنی های خصمانه در ذهن دارند و بدین سبب چهره منفور آمریکا کاملاً در ذهن و روح مان نهادینه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات