خبرهای داغ:
جاتن گفت: 181 طرح با اعتبار 3 میلیارد و 838 میلیون ریال جهت مناسب سازی اماکن عمومی و معابر برای ورود ویلچر و سرویس‌های بهداشتی هزینه شد و در بحث پوشش بیمه نیز 12 هزار و 531 نفر از خدمات آن بهره مند شدند.
کد خبر: ۹۰۳۰۹۶۷
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، راحله جاتن در نشست خبری با موضوع تبیین قوانین حمایت از معلولان که در سالن جلسات سازمان بهزیستی برگزار شد، بیان کرد: سال گذشته 4 هزار و 400 نفر در کمیسیون‌های پزشکی تشخیص معلولیت شرکت داشتند که تاکنون 23 هزار معلول شناسایی شده است.
وی گفت: سال گذشته پس از ارائه نظر بهزیستی، شهرداری مکلف به صدور پروانه احداث و بازسازی برای تمامی ساختمان‌ها با کاربری عمومی شد.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی قزوین ضمن اشاره به اعتبارات تخصیص یافته افزود: 181 طرح با اعتبار 3 میلیارد و 838 میلیون ریال جهت مناسب سازی اماکن عمومی و معابر برای ورود ویلچر و سرویس‌های بهداشتی هزینه شد و در بحث پوشش بیمه نیز 12 هزار و 531 نفر از خدمات آن بهره مند شدند.
جاتن تصریح کرد: 21 مرکز شبانه روزی در استان بوده که در حوزه‌های سالمندان، معلولان ذهنی، معلولان روانی مزمن، معلولان جسمی حرکتی فعال هستند و اعتبارات اختصاص یافته به این امر در سال گذشته 48 میلیارد و 626 میلیون ریال بوده است.
وی اضافه کرد: 5 مرکز ویزیت درمانی و 2 مرکز مراقبت در منزل تحت حمایت بهزیستی فعال بوده که در این مراکز شبانه‌روزی برای هر مددجو 600 هزار تومان هزینه می‌شود.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی قزوین بااشاره به طرح افراد ضایعه نخاعی خاطرنشان کرد: 315 نفر تحت پوشش هستند که 59 نفر ضایعه گردنی، 186 معلول ضایعه سینه‌ای و 130 معلول ضایعه کمری را شامل می‌شود.
جاتن اظهار کرد: اختصاص 8 میلیارد ‌و 682 میلیون تومان جهت آماده سازی نیازهای معلولان و صدور 60 مورد پلاک مختص معلولان و حمایت از 6 هزار و 868 نفر در طرح CBR از دیگر فعالیت‌های سازمان می‌باشد.
وی ادامه داد: 18 مرکز فعال روزانه در جهت ارائه خدمات به مددجویان در سطح استان فعال هستند که 1 مورد مرکز حمایتی بیماران اوتیسم در کنار مراکز متعدد توانبخشی کودکان، مراکز سالمندان و غیره فعالیت می‌کند.
1010/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها