جانشین فرمانده کل سپاه با تحسین اقدام هوشمندانه و شجاعانه پاکستان در عدم ورود به ائتلاف ضد یمن و بر توجه ارتش این کشور به موضوع امنیت مرزهای مشترک با ایران تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۳۰۹۵۵
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، ژنرال بلال اکبر رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی پاکستان در ادامه برنامه‌های خود با مقامات نظامی و دفاعی کشورمان با سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سردار سلامی با اظهار خرسندی از سفر رئیس ستاد ارتش کشور پاکستان به جمهوری اسلامی ایران گفت: ما تاریخ درخشانی از روابط دوستانه و برادرانه بین ایران و پاکستان را تجربه کرده ایم و این دو کشور هنگامی که دچار مصیبتی شده، همواره کنار هم بوده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه، ایران و پاکستان را عمق استراتژیک یکدیگر دانست و با اشاره به علاقه و احساس قلبی رهبر و ملت ایران به مردم پاکستان افزود: ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان برای استحکام و توسعه روابط فیمابین، فراتر از حجم ارتباطات رایج امروز است و ما با رویکردی ویژه می‌توانیم با توسعه همکاری ها در عرصه های مختلف از جمله در حوزه دفاعی و امنیتی برای رویارویی با مشکلات و چالش های منطقه ای به عنوان یک جبهه واحد و هماهنگ عمل کنیم.

وی با تحسین اقدام هوشمندانه و شجاعانه پاکستان در عدم ورود به ائتلاف ضد یمن و قدردانی از توجه ارتش این کشور به موضوع امنیت مرزهای مشترک با ایران خاطرنشان کرد: مصیبت هایی که امروز در سطح منطقه شاهد هستیم محصول جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی است. آنها با پایان یافتن ظرفیت‌های میدانی مورد نظر در غرب آسیا، نیازمند ابزاری جدید برای زنده نگه داشتن راهبرد های شیطانی در این منطقه بودند لذا برای پل زدن بین استراتژی و اهداف خود و نیز تضعیف کشور های اسلامی، تروریست های تکفیری را تربیت و وارد صحنه کردند.

سلامی هدف گذاری جنایات و تجاوزات تکفیری‌ها را فراتر از عراق و سوریه، متوجه کشورهای منطقه دانست و با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در خنثی سازی این فتنه بزرگ و توطئه خطرناک تصریح کرد: مسلمانان سرنشین یک کشتی هستند و اگر کشوری اسلامی آسیب ببینند در واقع همه کشورهای اسلامی در معرض خطر قرار می گیرند، لذا باید منافع ملی و منافع امت اسلامی را توامان مورد توجه قرار دهیم و برای شکست نقشه‌ها و سناریوهای دشمنان اسلام به وظیفه تاریخی خود عمل کنیم، این منطق انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده کل سپاه، تامین امنیت مرزهای مشترک و مرزنشینان ایران و پاکستان را امری مهم تلقی و تاکید کرد: امروز مبارزه با تروریسم تکفیری و تهدیدات ضد امنیتی اولویت‌های هر دو کشور است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آماده است تجارب خود در این زمینه را برای تقویت ارتش و ملت پاکستان انتقال دهد و با توسعه و تعمیق همکاری‌های دفاعی و امنیتی دغدغه‌های موجود در این زمینه را مرتفع سازیم.

ژنرال بلال اکبر رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی پاکستان هم در این دیدار با اظهار خرسندی از سفر به ایران و دیدار با مقامات عالی نظامی ارتش و سپاه و لزوم تلاش های متقابل برای ارتقای ظرفیت های مرتبط با برقراری امنیت منطقه‌ای و تحکیم امنیت مرزی گفت: ما در مرزها تهدید مشترکی داریم و برای حفظ منافع و منابع دو کشور همکاری های دقیق و جدی در دستور کار نیروهای دفاعی، نظامی و امنیتی پاکستان و ایران قرار دارد.

رئیس ستاد ارتش پاکستان گفتگوهای انجام شده در این سفر را بسیار مفید ارزیابی و آن را گامی مناسب برای توسعه روابط بین نیروهای مسلح پاکستان و ایران و دستیابی به مسائل مورد علاقه دو کشور در زمینه های دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی توصیف کرد.

ارسال نظرات