تشریح آخرین فعالیت‌های هیئت‌اندیشه‌ورز/ صدور قطعنامه در دستورکار مجلس خبرگان

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اعضای مجلس خبرگان طرحی در دستورکار دارند که بر اساس آن در مواقع خاص برای برخی مسائل قطعنامه صادر می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۳۰۹۱۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد ابوالقاسمی عضو مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به فعالیت‌های هیئت اندیشه‌ورز مجلس خبرگان، اظهار داشت:‌‌ اعضای مرکزی این هیئت مشخص شده و در جلسات متعدد، کارگروه‌هایی ذیل هیئت مرکزی تشکیل شده است.

وی افزود: یکی از کارگروه‌های تشکیل شده، کارگروه سیاسی _اجتماعی به ریاست آیت‌الله رئیسی است. پیگیری، رصد انقلاب و تطبیق آن با  اسنادبالادستی، فرمایشات امام‌خمینی(ره) به عنوان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و همچنین دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب از برنامه‌هایی  است که به هیئت اندیشه‌ورز محول شده و در دستورکار این کارگروه قرار دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسمی با بیان اینکه یکی از دستورات کارگروه سیاسی رصد شعار اصلی انقلاب یعنی "نه شرقی نه غربی" است، یادآور شد: بررسی تحقق عملی این شعار طی سال‌های گذشته در این کارگروه صورت می‌گیرد.

به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان این بررسی‌ها، نظرات کارگروه سیاسی_اجتماعی به هیئت اندیشه‌ورز منتقل و پس از تایید نتایج بررسی‌های کارگروه به مقام معظم رهبری گزارش داده می‌شود. 

وی درباره ورود خبرگان به مسائل اقتصادی کشور، اظهار داشت: خبرگان یک شخصیت حقوقی دارد و یک شخصیت نمایندگان به صورت فردی که موظف‌اند به مسائل ورود کنند و از تریبون‌ها و مصاحبه‌ها مشکلات مردم را بیان کنند. اما به صورت جمعی، خبرگان در مواقع خاص به میدان می‌آید؛ چون کار اصلی آنها انتخاب رهبر و نظارت بر شرایط رهبری است، توصیه‌های کلان در بیانیه‌های خبرگان مشاهده می‌شود ولی توقع مردم از ما بیش از این است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسمی با بیان اینکه طرحی برای صدور قطعنامه توسط اعضای خبرگان داریم که از سفارشات رهبری بوده، خاطرنشان کرد: این طرح به امضای نمایندگان رسیده و در کمیسیون آئین‌نامه تصویب شد. در اجلاسیه آینده در صورتی که به تصویب عموم رسد، مجلس خبرگان می‌تواند در شرایط خاص قطعنامه صادر کند. 

ارسال نظرات