خبرهای داغ:
مدیرکل دادگستری استان قزوین گفت: تبیین اندیشه‌های شهدایی همانند باکری‌ها، رجایی‌ها و بهشتی‌ها به آحاد جامعه بویژه نسل امروز ضروری است.
کد خبر: ۹۰۳۰۹۰۲
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، همزمان با سالروز شهادت شهید آیت‌الله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی و 72 تن از یاران با وفایش، یادواره گرامیداشت این شهدا و یکصد و 55 شهید تیر ماه قزوین و حومه برگزار ‌شد.
در این یادواره حجت‌الاسلام نورالله قدرتی مدیرکل دادگستری استان قزوین با اشاره به اینکه شهدا با روحیه‌ی ایثار و شهادت در جنگ تحمیلی حضور یافته و به پیروزی رسیدند، گفت: آنها با گذشتن از جان خود و ترجیح دادن منافع دیگران بر خودشان این پیروزی را به ارمغان آوردند.
وی افزود: امروز ترویج فرهنگی مبتنی بر ایثار، گذشت، فداکاری و شهادت بایستی در جامعه نهادینه شود و آحاد جامعه بویژه نسل جوان را با آن آشنا کرد.
مدیرکل دادگستری استان قزوین افزود: اگر فرهنگ ایثارگری و گذشت در جامعه ترویج یابد بسیاری از مشکلات موجود برطرف می‌شود و رضایتمندی مردم از زندگی کردن ارتقا می‌یابد.
این مسوول گفت: باید سیره‌ی شهدا و آرمان‌های آنها برای جوانان اعم از دختران و پسران تبیین شود تا آگاهی و معرفت آنها نسبت به شهیدان ارتقا یابد.
قدرتی افزود: شهدای ما اسوه‌ها و الگوهایی هستند که اگر آحاد جامعه بویژه نسل امروز با عمل و سیره آنها آشنا شوند هیچ‌گاه حاضر نخواهند شد که عزت و غیرت خود را فراموش کنند.
مدیرکل دادگستری استان قزوین با اشاره به اینکه مسوولان مربوطه فعالیت‌های فرهنگی بی‌شماری در خصوص شهدا انجام دادند، گفت: این فعالیت‌ها کافی نیست و بایستی بیشتر در معرفی سیره شهدا کار کرد تا نسل امروز شناخت بیشتری از زندگی آنها داشته باشند.
وی با بیان اینکه شهدا پهلوانان و قهرمانان واقعی این کشور هستند، افزود: مسوولان دستگاه‌ها، صدا و سیما و رسانه‌ها بایستی بیشتر به تبیین اندیشه‌های شهدایی همانند باکری‌ها، رجایی‌ها و بهشتی‌ها به آحاد جامعه بویژه نسل امروز بپردازند تا تفکر غرب بین آنها رسوخ پیدا نکند.
قدرتی با اشاره به اینکه دشمن همواره تلاش دارد تا شجره طیبه ولایت‌فقیه را در جامعه کمرنگ کند، گفت: آنها هیچگاه نخواهند نتوانست به اهداف شوم خود برسند و ملت ما تا ابد زیر پرچم رهبری خواهند ماند.
مدیرکل دادگستری استان قزوین افزود: دشمنان با توجه به اینکه شهید بهشتی‌ها، باهنرها، مفتح‌ها و رجایی‌ها را از ما گرفت تا انقلاب ریشه‌کن شود ولی همیشه ریشه‌های این انقلاب تنومندتر شده است.
این مسوول در پایان یاد و خاطره‌ی شهید آیت‌الله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی و 72 تن از یاران با وفایش، شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم را گرامی داشت.
گفتنی است: در این مراسم یاد و خاطره‌ی 98 تن از والدین شهدایی که طی تیر ماه سال‌ گذشته به فرزندان شهیدشان پیوسته‌اند، گرامی داشته شد.
مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره فوق در گلزار شهدای قزوین حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کردند.
همچنین در این مراسم غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین حضور داشتند.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها