عفو ۱۶۰ زندانی امنیتی نشانه توجه رهبری به مردم کردستان است

امام جمعه موقت سنندج گفت: براساس اعلام دادگستری کردستان، در چهار ماه گذشته ۱۶۰ نفر از زندانیان جرائم امنیتی مورد عفو رهبری قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۰۳۰۸۵۲
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا سیدمحسن حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار کرد: براساس اعلام دادگستری کردستان، در چهار ماه گذشته ۱۶۰ نفر از زندانیان جرائم امنیتی مورد عفو رهبری قرار گرفته‌اند.

به گفته امام جمعه موقت سنندج، تعدادی از این افراد کسانی هستند که خانواده آن‌ها با سختی و مشکلات زیادی مواجه هستند که به لطف رهبری به جمع خانواده بازگشته‌اند و این نشانه توجه ایشان به مردم کردستان است.

ماموستا حسینی اذعان داشت: بخشش و عفو چنین افرادی از سوی رهبر معظم انقلاب اولین بار و آخرین بار نیست که اتفاق می‌افتد.

وی یادآوری کرد: خانواده‌هایی در کردستان بودند که فرزندانشان در اوایل انقلاب و بعد از آن به هر دلیلی به گروهک‌های ضدانقلاب پیوستند، این خانواده‌ها تا قبل از سفر رهبری از شرایط بسیار سختی برخوردار بودند، همواره احساس غربت می‌کردند و حتی در شرایط سخت هم مورد حمایت نهاد‌های حمایتی قرار نمی‌گرفتند.

امام جمعه موقت سنندج اضافه کرد: بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان و سخنرانی تاریخی ایشان در جمع مردم در میدان آزادی سنندج بیان داشتند که "برای خانواده‌هایی که فرزندانشان به دام ضد انقلاب افتادند و کشته شدند متاسف هستم چراکه آن‌ها هیچ گناهی نداشتند".

وی افزود: بعد از آن سخنرانی تاریخی رهبری، خانواده این افراد مورد توجه نظام قرار گرفتند که بنده از طرف آن‌ها ز. رهبر عزیز انقلاب تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی گفت: ما مردم کردستان از پیشگاه رهبری انتظارات دیگری هم داریم که توجه ویژه‌ای به اقتصاد کردستان صورت بگیرد، چون مردم این استان در شرایط اقتصادی سختی قرار دارند.

ماموستا حسینی از مسوولان استان کردستان هم درخواست کرد تا مردم را درک کرده و در راستای برطرف‌کردن گرانی بازار اقداماتی داشته باشند، یا حداقل اگر نمی‌توانند پاسخگوی مردم باشند آنان را در ادارات با سرندوانند.

امام جمعه موقت سنندج در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه سنندج با بیان اینکه زندگی انسان را خداوند به گونه‌ای قرار داده که تلخی در آن وجود داشته باشد، گفت: تلخی‌های زندگی انسان بیشتر از شیرینی‌های آن است و مومن واقعی کسی است که همیشه انتظار خوشی نداشته باشد.

وی اضافه کرد: مشکلات در زندگی انسان‌ها به وسعت زندگی انسان است و هرچه انسان بزرگ‌تر باشد مشکلاتش هم بیشتر خواهد بود.

ماموستا حسینی به زحمات رسول خدا در راه اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر مکرم اسلام زحمات زیادی کشیدند که امروز ما بتوانیم در مسیر سعادت قرار گیریم و از شقاوت دوری کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام برای جلوگیری از حرکت اسلام توطئه‌های زیادی پیاده کردند، اظهار کرد: عده‌ای برای جلوگیری از تبلیغ اسلام در مسیر مسلمانان قرار می‌گرفتند و هر نوع تهمتی از جادوگر تا ساحر و ... به پیامبر (ص) می‌زدند.


خطیب نماز جمعه سنندج اضافه کرد: خداوند در قرآن خطاب به پیامبرش فرمود::: "از توطئه‌های این افراد نترس و آن‌ها را به حساب نیاور چرا که آن‌ها در مسیر باطل حرکت می‌کنند و مسیر تو حق و حقیقت است".

وی تصریح کرد: اگر روزی ظلم به درجه اعلا رسید و انسان مأیوس شد خداوند ریشه ظلم را خواهد کند همانطور که به پیامبر معظم اسلام می‌فرماید "هر وقت مشکلی به تو فشار آورد نماز بخوان، چون نماز غم و غصه را از تو دور خواهد کرد".

وی با بیان اینکه مومنان واقعی در شادی مغرور نمی‌شوند، گفت: این انسان‌ها در زمان ناراحتی هم صبر را پیشه می‌کنند و شاکر خداوند هستند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار