یادداشت جام جم/مهدی فضائلی
باید با تدابیر اقتصادی درست،مجازات قاطع مفسدین اقتصادی،رفتار مردمی مسئولان و بخصوص حمایت از کالای ایرانی،فشار اقتصادی دشمن را خنثی کنیم.دشمن به دنبال سازش ذلت بار ماست و ما پاسخ او را با مقاومت عزتمند می‌دهیم.
کد خبر: ۹۰۳۰۸۰۲
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  «مهدی فضائلی » کارشناس ارشد سیاسی در یادداشتی نوشت: عزم و اراده، واژه های دیرآشنا و مثبتی هستند که هر فرد و هر جامعه ای که به آن متصف باشد، ارزشمند و شایسته تقدیر شناخته می شود و فقدان این ویژگی همواره منفی و به عنوان یک نقطه ضعف مهم ارزیابی می گردد.
برای اراده تعاریف مختلفی ارائه شده است؛ برخی اراده را توانایی تصمیم گیری و پیگیری با عزم راسخی می دانند که هدف و تصمیم را با موفقیت به پایان می رساند.
عده ای دیگر،اراده را نیرویی درونی تعریف کرده اند که فرد یا جامعه را مجبور می کند به میل خود و از روی هوس رفتار نکنند.
و تعریف دیگری هم اراده را نیرویی درونی دانسته که امکان غلبه بر تمام موانع و سدهای بیرونی را ممکن می سازد.
همه این تعاریف و تعاریف متعدد دیگری که برای عزم و اراده شده است، معلوم می کند چرا اراده مهم است و چرا برخوردار از این ویژگی اعم از اینکه فرد باشد یا جامعه، شایسته تقدیر و گرامی داشته شدن.
دقت در این تعاریف روشن می سازد که فرد و بخصوص جامعه مصمم با اراده و صاحب عزم، می تواند مطمئن باشد که به اهدافش خواهد رسید و موانع و سدهای بیرونی را در هم خواهد شکست و آنها را پشت سر خواهد گذاشت.
انقلاب اسلامی ایران از نخستین روزهای خود تا کنون،ضمن استظهار به امدادهای الهی، با تکیه بر عزم و اراده ملت، مسئولان انقلابی و رهبری حکیم خود توانسته است بر توطئه ها و بحران ها و موانع ریز و درشت، فائق آمده، اهداف خود را دنبال کند و به چهل سالگی برسد.
نبرد اراده ها بین ما و دشمنان پیشرفت و تعالی ایران اسلامی از همان نخستین روزهای پیروزی انقلاب آغاز شد.
غائله های کردستان و گنبد و خلق عرب و خلق مسلمان تبریز، جنگ تحمیلی هشت ساله، اقدامات تروریستی متعدد و پرخسارت، تحریم های اقتصادی،حمله به هواپیمای مسافربری، جنگ نفت کش ها و دهها توطئه و بحران دیگر،با اراده دشمن و بر سر راه ایران اسلامی قرار داده شدند و همه آنها با اراده برخواسته از ایمان و دشمن شناسی نیز پشت سر گذاشته شدند و دشمنان را ناکام کردند.
اما نیاز به عزم و اراده، پایان ناپذیر است چرا که اهداف (نه آرمانها) نو به نو می شوند و موانع و سدهای بیرونی(طبیعی، خود ساخته و دشمن ساخته) تمام ناشدنی هستند.
امروز نیز دشمنان ما تصمیم گرفته اند یکبار دیگر اراده شیطانی خود را علیه منافع مردم ایران و نظام اسلامی بکار بگیرند و مارا از پا درآورند؛ اراده ای که در صورت تحقق،اصل و حقیقتی بنام ایران را از پا در خواهد آورد.
دشمن اراده کرده است تحریم های فلج کننده اش را تشدید کند تا مردم را به ستوه آورد.
دشمن اراده کرده است، با عملیات روانی همه جانبه، ملت ایران را از داشته ها و دستاوردهایش غافل و از آینده خود مایوس کند.
و دشمن مصمم است با ایجاد آشوب و بلوا،انسجام ملی ما را به تفرقه مبدل سازد و مسئولان را در اداره کشور ناکارآمد جلوه دهد و قدرت تصمیم گیری ملت و دولت را با حاشیه سازی ها و ناامنی ها تحت الشعاع قرار دهد.
در یک کلام،دشمن عزمش را جزم کرده است تا با فشار اقتصادی، روانی و عملی ما را به سازش ذلت بار وادار نماید و اراده شیطانی خود را به ما تحمیل کند.
و ما در مقابل باید با تدابیر اقتصادی درست و بهنگام، مجازات قاطع مفسدین اقتصادی،رفتار مردمی مسئولان و بخصوص حمایت از کالای ایرانی، فشار اقتصادی دشمن را خنثی کنیم.
باید با اطلاع رسانی درست و موثر دستگاهها، در دام شایعه ها نیفتادن و تبیین، فشار روانی را کاهش دهیم و سرانجام، با هوشیاری در برابر فتنه انگیزی عوامل دشمن و عدم همراهی با تحریکات و پیشگیری از بهانه ها،از آشوب ها پیشگیری و با حرکت های مشکوک مقابله به موقع و قاطع صورت دهیم.
دشمن به دنبال سازش ذلت بار ماست و ما پاسخ او را با مقاومت عزتمند خواهیم داد.
لذا امروز و یکبار دیگر، نبرد اراده ها معنی و مفهومی برجسته پیدا کرده است؛ اراده شیطان بزرگ با شیطانک های تابعش از یک سو، و اراده الهی ملت و نظام اسلامی از سوی دیگر؛ و ان‌شاءالله در این نبرد نیز یکبار دیگر اراده اهل حق، بر اراده اهل باطل غلبه خواهد کرد و نور الهی تداوم خواهد یافت!

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

 

منبع: روزنامه «جام جم»

ارسال نظرات