خبرهای داغ:
کارشناس امور فرهنگی اداره کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: تنها شعار کفایت نمی کند و واقع بینی هم مهم است. اگر شرایط جامعه به جایی برسد که مردم احساس شرم وناامنی اقتصادی بکنند این را نمی توان پوشید و فقط امید داد و این جا نیاز به تلاش و واقع بینی است.
کد خبر: ۹۰۳۰۷۹۸
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام ملاکی کارشناس امور فرهنگی اداره کل دادگستری خراسان جنوبی در یادواره شهدای 7 تیر و شهدای  وابسته به کارکنان دادگستری قاین اظهارکرد: شهدا چراغ هدایت انقلاب ما هستند واگر بخواهیم راه را گم نکنیم باید شهدا را بشناسیم و ویژگی های شهدا را بدانیم و خودمان را متخلق به اخلاق شهدا بکنیم.

وی افزود: شهدا هم معنویت داشتند و هم به فکر آخرت و هم به فکر ولایت فقیه بودند و هم انسانهای خاصی بودند.

 حجت الاسلام ملاکی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی گفت: گفت: شهید بهشتی و یاران کربلایی ایشان و شهدای وابسته به کارکنان قوه قضائیه افتخار ما هستند .

 این مقام مسئول در اداره کل دادگستری استان اظهارکرد: در زمان قبل از انقلاب وحتی بعد از انقلاب افرادی بودند که  به روحانیت سفارش می کردند که وارد مسائل سیاسی نشوید و روحانیت را از ورود به مسائل سیاسی منع می کردند .

وی افزود: درآن دوران دکتر بهشتی وامثال ایشان این فکر انحرافی که روحانی نباید سیاسی باشد را برداشتند و گفتند روحانی باید در کار سیاسی حضور داشته باشد.

حجت الاسلام ملاکی ادامه داد: دکتر بهشتی با کلام و رفتار و سخنان و منش خود خط قرمزی روی این موضوع کشیدند و بیان داشتند که روحانی باید در مناصب سیاسی باشد، اما اهل خدمت باشد.

وی اضافه کرد: اگر یک روحانی منصبی در ادارات داشته باشد و برای مردم خدمت نکند خیانت کرده است و اگر همین روحانی تلاش کند وشعارش عدالت خواهی  و رفع تبعیض و  فقر باشد و این شعار تبدیل به عمل شود بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه گفت: تنها شعار کفایت نمی کند و واقع بینی هم مهم است و اگر شرایط جامعه به جایی برسد که مردم احساس شرم وناامنی اقتصادی بکنند این را نمی توان پوشید و فقط امید داد و این جا نیاز به تلاش و واقع بینی است  وحتی نیاز است که گاهی  انسان اعلام بکند ما در برهه ای از زمان اهدافی داشتیم و موفق نشدیم و شما به ما کمک کنید.

 این مدیر قضایی استان در ادامه با اشاره به ویژگی های شهید بهشتی گفت: این شهید بزرگوار به واقع بینی اهمیت زیادی می داد و این موضوع در شیوه رفتاری ایشان بروز و ظهور داشت.

وی افزود: شهید بهشتی چه در سخنرانی های قبل از انقلاب و چه در سخنرانی های بعد از انقلاب صلابت واقتدار داشتند.

ملاکی ادامه داد: حرفهای این بزرگوار چون حرف دل بود در مردم نفوذ داشت و با اعتماد به نفس و صلابت شخصی و دینی وملی  صحبت می کردویک مسئول باید این گونه باشد .

وی گفت: امروز کار ما در چهلمین سال پیروزی انقلاب به جایی رسیده است که وقتی یک مسئول صحبت می کند متاسفانه اگر ده بار هم صحبتش را گوش کنیم متوجه نمی شویم که وی انقلابی است یا با انقلاب مخالف است ، وی پیرو ولایت فقیه یا مخالف است.

کارشناس امور فرهنگی اداره کل دادگستری خراسان جنوبی بیان داشت: یک مسئول  باید محکم و باصلابت باشد و یک انسان، نباید یک زمان کدخدا باشد و زمانی نیز دشمن قسم خورده نظام .

حجت الاسلام ملاکی در ادامه با بیان این که مردم خیلی فهمیده اند و خیلی از کسانی که صداقت داشته باشند حمایت می کنند گفت: زحمات دولت بر کسی پوشیده نیست ومگر می شود که دولتی با شعار تدبیر و امید و با شعار رفع مشکلات  در 100روز  بیاید و انسان زحماتش را نادیده بگیرد؟ خیر؟ این گونه نیست ، اما همین مردمی که از همین دولت حمایت می کنند انتظار دارند که مطالباتشان بررسی و بیشتر به آن توجه شود .

وی با ابراز امیدواری از نمود و نتیجه توجه دولت به مطالبات مردم گفت: درحال حاضر دولت هم همین کار را می کند و ان شاء الله نتیجه این توجه بیشتر نمود پیدا کند.

 حجت الاسلام ملاکی در ادامه سخنان خود گفت: شهدا شناسنامه انقلاب هستند و یادواره شهید می گیریم که اخلاق شهدا را بیاموزیم.

وی افزود: شهدا آرمانشان دفاع از ولایت فقیه بود و شهید بهشتی هم آرمانش همین بود و همیشه دفاع می کرد .

حجت الاسلام ملاکی در ادامه گفت: یکی دیگر از ویژگی های دیگر شهید بهشتی سعه صدر بود.

وی گفت: به شهید بهشتی تهمت ها و افترا های زیادی می زدند و وقتی از ایشان سوال می شد چرا از خودتان دفاع نمی کنید گفتند من کارم را برای رضای خدا انجام میدهم و خداوند از من دفاع خواهد کرد.

وی خطاب به مسئولین گفت: آیا در این جامعه به عنوان یک مسئول که وظیفه ما خدمت رسانی به مردم است آمادگی شنیدن انتقاد دیگران را داریم ؟ آیا می توانیم سعه صدر شهید بهشتی را داشته باشیم یا منتقدین خود را با بدترین الفاظ  مورد عنایت قرار می دهیم؟

 وی در بخش پایانی سخنان خود اظهارداشت: سعه صدر شهید بهشتی باید الگوی مسئولین باشد و همان طور که رهبری هم فرمودند توجه به مردم بیشتر باشد چراکه مردم خیلی عاقل و دانا هستند وهرکجا کار را به مردم سپرده ایم آنجا کار درست شد و مردم جلوتر از مسئولین هستند و در کارها هم بیشتر موفق هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها