خبرهای داغ:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر کسی امروز بیاید و بگوید ما هیچ دغدغه‌ای نباید نسبت به بهشت و جهنم مردم داشته باشیم به نظر شما آیا اوسنخیتی با شهید بهشتی دارد؟ این اشخاص با آن دغدغه‌های شهید بهشتی، شهید مطهری و حضرت امام (ره) خیلی فاصله دارند.
کد خبر: ۹۰۳۰۷۲۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، محمدحسین صفارهرندی شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر با عنوان «یک ملت بهشتی» در حسینیه انصارالحسین (ع) اصفهان در خصوص اینکه چطور می‌توان فهمید چه کسی در تراز ارزش‌های انقلاب و پیرو واقعی شخصیت‌هایی همچون شهید مظلوم بهشتی است، اظهار داشت: طبق معیار قرآن یکی از معیار‌های تشخیص صحت ادعای تبعیت از یک شخص، پیرو عملی از آن فرد یا شباهت رفتاری به وی است؛ امام نسبت خود را باخدا، مردم، دشمن، معارضان، مخالفان و ضد دین مشخص کرده بودند و بار‌ها در کلام و عملشان آن را تکرار فرمودند: یعنی کسی که مدعی خط امامی بودن می‌کند باید آن مشخصاتی که امام (ره) در زندگی و سیره اجتماعی سیاسی خودشان داشتند او هم به آن‌ها پایبند باشد.

وی با بیان اینکه دوران حیات شهید دکتر بهشتی پس از انقلاب بسیار کوتاه بود، گفت: خدا کسانی که دست مردم را برای دسترسی بیشتر به شهید بهشتی این گوهر ناب و حکیم وارسته کوتاه کردند، لعنت کند؛ ایشان در همان فرصت محدود حیات در ابتدای انقلاب و شرایط دوران پیش از انقلاب فعالیت‌های حساب‌شده در مسیر تقویت فرهنگ و دین‌داری مردم داشتند؛ ایشان اهتمام ویژه‌ای به مسئله دین داشتند طوری که پیش از انقلاب با همراهی شهید باهنر کتاب تعلیمات دینی برای مقاطع تحصیلی نوشتند، ولی همین امر باعث شد تا عده‌ای به او بتازند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید بهشتی از هر فرصتی برای ابلاغ رسالات الهی استفاده کرده است، خاطرنشان کرد: اگر کسی امروز بیاید و بگوید ما هیچ دغدغه‌ای نباید نسبت به بهشت و جهنم مردم داشته باشیم به نظر شما آیا سنخیتی با شهید بهشتی دارد؟ این‌چنین اشخاصی با آن دغدغه‌های شهید بهشتی، شهید مطهری و حضرت امام (ره) که همه وجودشان اهتمام برای برانگیختن سابقه‌های دینی در وجود مردم بود خیلی فاصله دارند.

وی تصریح کرد: کسانی که با نگاه ناب امثال شهید بهشتی فاصله گرفته‌اند مترصدند تا بگویند بهشتی (ره) یا حضرت امام (ره) آن کسی که شما معرفی می‌کنید نبوده‌اند! شاهد هستید برخی از افراد در تبلیغ شهید بهشتی چه با عناد یا بدون عناد چهره‌ای غیرواقعی از این شهید والامقام به مردم معرفی کنند.

صفارهرندی با بیان اینکه در شرایط مختلف می‌توان بر اساس تاکتیک، مواضع متفاوتی اتخاذ کرد، خاطرنشان کرد: اگر طوری صحبت به میان بیاید که اصل ریشه و اندیشه را هدف قرار دهد یعنی بدعتی وارد شده است؛ طبق قرآن کسی که انقلاب به عقب و بخواهد به گذشته‌های پلید دوران جاهلیت برگردد خود را متضرر کرده است حالا کسانی امروز آمده‌اند به‌عنوان نوآوری، خواستار بازگشت انقلاب به گذشته‌اند یعنی می‌گویند به دوران گذشته پیش از انقلاب بازگردیم.

وی با بیان اینکه این افراد درست خلاف معانی استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت یک ملت انقلاب کرده و قانون اساسی تثبیت شده را بیان می‌کنند، گفت: استقلال که جان‌های زیادی برای آن فدا شده یکی از اصول غیرقابل تغییر در قانون اساسی است، ولی امروز توسط عده‌ای مورد تمسخر قرار می‌گیرد و همان کس که این‌جور حرف‌ها را می‌زند می‌گوید اگر شهید بهشتی بود او هم مثل ما فکر می‌کرد؛ امروز عده‌ای می‌گویند دیگر حکومت شرعی در دنیا موضوعیت ندارد و مربوط به گذشته‌های دور بوده است؛ برخی امروزه می‌خواهند چهره شهید بهشتی را واژگونه نسبت به واقعیت جلوه دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در دوران اصلاحات پدیده‌ای بسیار نگران‌کننده و آزاردهنده این بود که برخی از چهره‌هایی که در ابتدای جمهوری اسلامی گریبان مخالفان اسلام و انقلاب را می‌گرفتند حالا تبدیل به افراد خواهان تجدیدنظر در مبانی انقلاب و دین، شده بودند. متأسفانه عده‌ای در دوران فتنه توسل پیدا کردن به اجنبی و دریافت حمایت مستقیم و غیرمستقیم از آنان علیه حکومت برآمده از انقلاب را مشروع دانستند!

وی به لزوم نظارت بر تولیدات محصولات فرهنگی و هنری به‌عنوان غذای روح و اندیشه اشاره کرد و گفت: حتی کشور‌های غربی برای رده‌های سنی مختلف درجه‌بندی قرار می‌دهند شاید در تئوری همه‌چیز را رها نشان دهند، ولی در عمل این‌گونه نیست که فضا را یله و رها کنند حالا عده‌ای در داخل می‌گویند چرا  فیلتر گذاشته می‌شود این گفته عین انحراف است؛ فراهم کردن شرایط به جهنم رفتن مردم کار حکومت دینی نیست.

صفارهرندی تأکید کرد: استقلال از همان چیز‌هایی است که امثال شهید بهشتی پیش از انقلاب، ملت را برای آن به خیابان‌ها می‌کشیدند؛ همه حرفی که از امثال شهید بهشتی و جلوداران انقلاب می‌شنیدیم این بود که ملت ما می‌خواهند وابسته به بیگانه نباشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای به دلیل کمبود ظرفیت‌های شخصی خودشان در برابر تشر‌های این لندهور بین‌المللی یعنی آمریکا کم می‌آورند و این حالت خود را به نادرست به‌کل ملت و نظام تعمیم می‌دهند و برای این موضوع حتی دست به تحریف مواضع بزرگان انقلاب می‌زنند که آن‌ها طرفدار وابستگی بودند، کجا می‌توان به‌اندازه یک‌هزارم حقیقت اثبات کرد که امام (ره) یا شهید بهشتی به دنبال وابسته کردن کشور به آمریکا بوده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عمدتاً به دلیل بی‌سلیقگی برخی از مدیران صداوسیما برخی از چهره‌های انقلاب برای مردم پوشیده مانده‌اند، ادامه داد: اوایل انقلاب بعد از تسخیر لانه جاسوسی یک جریانات منحرف نفوذ کرده در میان دانشجویان خط امام دنبال بودند تا پرونده رسوایی برای شهید بهشتی درست نمایند و او را عنصری وابسته به غرب و آمریکا معرفی کنند و در اسناد یک برگ سند برای وابستگی وی پیدا کنند.

وی اظهار داشت: کسانی امروز دنبال توجیهاتی هستند برای اینکه بگویند شهید بهشتی حر و آزاده‌ای بود و می‌خواست ارتباط ما با آمریکا را درست کند یعنی کسانی که روزگاری به دنبال "حذف حیثیتی" شهید بهشتی به اسم وابستگی به آمریکا بودند، ولی امروز به دنبال زیرآب زدن نظام و انقلاب به بهانه این هستند که شهید بهشتی خلاف آن چیزی است که امروز شما می‌گویید؛ به‌ناحق می‌گویند این شهید خواهان ارتباط با آمریکا بوده است!

صفارهرندی با بیان اینکه رزمندگان یمنی بطلان اراده آمریکایی‌ها را در حال رقم زدن هستند، خاطرنشان کرد: مدتی است آمریکایی‌ها با همکاری ایادی خود در منطقه، رژیم صهیونیستی و جدیداً با همراهی چتربازان انگلیسی و فرانسوی در تلاش‌اند تا بر یمن مسلط شوند، ولی به لطف و اراده خدا نتوانسته‌اند از پس این ملت مظلوم، دست‌خالی پابرهنه بربیایند؛ آمریکایی‌ها برای اینکه از بی‌آبرو شدن خودشان در الحدیده خارج بشوند به‌صورت پنهانی گروه‌هایی را برای مذاکره به منطقه اعزام کرده‌اند.

وی با اشاره به شهدای گران‌قدر این استان، اصفهان همچنان جلودار بودن خود را حفظ خواهد کرد، اظهار داشت: نباید ارزش کار‌هایی که شهدای ما کردند توسط عده‌ای ضایع شود؛ حقیقت آنچه را در دل‌های نورانی آن‌ها گذشت و در مسیر حق فدا شدند باید حفظ کنیم و نباید بگذاریم کسانی آن‌ها را تحریف کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر خواهان روایت ناب شهید بهشتی هستیم باید آن را از زبان مقام معظم رهبری بشنویم؛ نگاه به بیانات و کلام مقام معظم رهبری کنیم که ایشان همان صحبت‌های امام راحل و شهید بهشتی را بیان می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها