شخصیت هایی که برای ترویج اندیشه حق و عدالت و ارزشهای انسانی ترور شدند/ عمیق ترین جنایات دشمن در 7 تیر اتقاق افتاد

بهشتی‌های ایران جز ترویج اندیشه ماندگار حق و عدالت جرمی‌ نداشتند؛ اندیشه‌ای که اگر در اذهان جامعه سایه بیفکند تمامی‌ نقشه‌های فرهنگی طاغوت استعمار را ناکام خواهد گذارد.
کد خبر: ۹۰۳۰۶۳۱
|
۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرا رسیدن سالگرد فاجعه هفتم تیر یکی از عمیق‌ترین جنایات دشمنان قسم‌خورده اسلام و انقلاب،‎ ‎مجالی است برای بررسی مجدد‎ ‎و بازخوانی دوباره پرونده ترور‌های زنجیره‌ای شخصیت‌های مؤثر انقلاب که با فاصله‌ای اندک پس از پیروزی نهضت عاشورایی مردم ایران به وقوع پیوست.

به‌راستی چرا بهشتی به شهادت رسید؟

ده‌ها یاور صدیق اسلام، همچون دستغیب، صدوقی، مدنی و ... که کسی جز‎ ‎تدین و اخلاص از آنان ندیده بود، به کدامین گناه در خون سرخ خویش غوطه‌ور شدند؟

آیا هدف از ترور این شخصیت‌ها صرفاً وارد کردن ضربات فیزیکی یا روانی بر پیکره اجتماع بود؟

‎آیا معلم شهید مطهری، منصب کلیدی حساسی را بر عهده داشت که در لیست نخستین ترورهای دشمنان قرار گرفت؟

اگر این‌گونه است چرا به نخست وزیر و مسؤولان دولت وقت تعرض ددمنشانه‌ای صورت  نگرفت؟

تأمل برای یافتن پاسخ این‌گونه سؤال‌ها کار چندان دشواری نیست، هر کس که کوچک‌ترین نگاهی به آثار این شخصیت‌ها داشته باشد، به سهولت می‌تواند سررشته اصلی خطوط ترورهای کور معاندان را کشف کند،‏‎ ‎از این زاویه، بی‌پروا باید گفت که تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام نه در سال‌های پس از پذیرش قطعنامه که از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی‌ در صدر اهداف آنان قرار داشته است.

اگر برخی از ما هنوز هم نتوانسته‌ایم مفهوم بلند روایت صدها برابر بودن ثواب تفکر نسبت به عبادت را به‌خوبی درک کنیم، تحلیل‌گران اذناب ابلیس به‌خوبی دانسته‌اند که با هدف قرار دادن متفکرین و پرچمداران فرهنگی عالم تشیع، می‌توانند چندین برابر نبرد مستقیم بر پیکر جامعه اسلامی‌ آسیب وارد کنند.

دشمن به‌خوبی می‌داند منطق اسلام اگر مجال بیابد راه را بر اشاعه منطق‌های خودساخته دنیای الحاد خواهد بست، از سوی دیگر چنانچه فریادگران انقلاب، عقبه فکری و ایدئولوژیکی مستحکمی‌ نداشته باشند، با گذشت اندک زمانی دچار سستی و روزمرگی خواهند شد.

انقلابی که بر موج هیجان‌های زودگذر نفسانی استوار باشد دوام ندارد اما چراغ نهضتی که بنیان اندیشه و خرد در آن ریشه دارد خاموش‌شدنی نخواهد بود.

تعقیب خط ترورهای ناجوانمردانه ضدانقلاب نشان می‌دهد انقلاب اسلامی‌ مردم ایران بر محور علم و ایمان جریان داشت، از این رو غفلت از این دو آمیزه اعجازآفرین می‌تواند بزرگ‌ترین آسیب فراگیر شدن قیام مستضعفین عالم به حساب آید.

تقید صرف به ظواهر دین نمی‌تواند اسلام حقیقی را تداعی کند چه این که دشمنان نیز هیچ‌گاه از این‌گونه رفتارهای نفاق‌آلود، احساس خطر نکرده‌اند.

اسلام ناب که معرفت عملی مؤمنین حقیقی را به‌دنبال دارد، بالاترین تهدید برای منافع شیطانی استکبار جهانی به‌حساب می‌آید، اصرار پیاپی آیات و روایات دینی بر مقوله اندیشه و تفکر، حجت را بر همه مدعیان رهروی از اسلام تمام کرده است، آنانی که برای تداوم راه سرخ شهیدان و نیل به آرمان‌های عدالت‌محورانه اسلام و انقلاب قلبی پرتپش دارند باید با پیمودن طریق نورانی کمال انسانی، نسبت به تعالی معرفتی خویش کوشش کنند.‏

انسان مؤمن تنها در یک صورت می‌تواند در ادعای مسلمانی خود صادق باشد که با تأسی از بینش ناب اسلام، شالوده تفکر خویش را منطبق بر منطق روشن حق، استوار کرده باشد.

بهشتی‌های ایران جز ترویج اندیشه ماندگار حق و عدالت جرمی‌ نداشتند؛ اندیشه‌ای که اگر در اذهان جامعه سایه بیفکند تمامی‌ نقشه‌های فرهنگی طاغوت استعمار را ناکام خواهد گذارد.

«انسان کامل» محصول به ثمر رسیدن تفکر توحیدی است که مصداق آن نیز شهدای گرانقدر جبهه جهانی اسلام می‌باشند، خدعه دشمن در شبیخون فرهنگی، همواره بر به انزوا کشاندن «اهل علم با اراده» و «مریدان اهل علم» استوار بوده است.

 

فارس/

ارسال نظرات
پر بیننده ها