خبرهای داغ:
مسلم امینی-فریدن
کارشناس فضای مجازی در سپاه ناحیه فریدن مطرح نمود:
کارگاه سواد رسانه ای با حضور استاد شفیعیان و بسیجیان حوزه های مقاومت بسیج خواهران سپاه ناحیه فریدن در محل نمازخانه ستاد سپاه این ناحیه برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۳۰۵۹۳
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فریدن، کارگاه سواد رسانه ای به همت مدیریت فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه فریدن و حوزه های مقاومت بسیج حضرت معصومه(س) و حضرت زینب(س) اجرا شد و هدف آن ارتقاء سطح سواد رسانه ای و آشنایی بیش از پیش با آسیب ها، خطرات و تهدیدات رسانه ای بود.
شفیعیان در این کارگاه گفت: باید نسبت به محتوا، زمان، مکان و ابزار فضای مجازی مدیریت لازم را داشته باشیم تا از اثرات منفی آن در امان باشیم.
وی افزود: برای مثال تلفن همراه اثرات فیزیکی مخرب بر فیزیک انسان دارد و یکی ازنمونه های آن افزایش سقط جنین در اثر امواج الکترومغناطیس آن می باشد.
سخنران جلسه در ادامه به خطرات بهداشتی تلفن همراه از جمله : تاثیر نور آبی بر پوست، خواب نامنظم، ارتباط بیماری دست ها و موبایل و همچنین ارتباط بین ارسال پیامک وکمر درد و...اشاره نمود که اگر در مقدار و شیوه استفاده آن دقت نشود باعث بروز مشکلات زیادی برای کاربران می شود.
شفیعیان عنوان کرد: از روش های دور نمودن تلفن همراه جهت کاهش آسیب ها می توان به جایگزینی تماس به جای پیامک، عدم قرار دادن گوشی داخل کیف دستی و استفاده زیاد از هندزفری در مکالمات اشاره نمود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در فضای مجازی هویت بسیاری افراد واقعی نیست و به این مطلب باید توجه ویژه داشت و در معرض خطر سرقت اطلاعات و ... قرار نگرفت.

ارسال نظرات