امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فضای فتنه یک فضای غبارآلود است، گفت: وجه مشترک تمام فتنه‌ها «سوء استفاده و استفاده ابزاری از مقدسات دینی» است.
کد خبر: ۹۰۳۰۵۸۸
|
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت الله سیداحمد خاتمی در ویژه برنامه گرامیداشت شهدای هفتم تیرماه که قبل از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، عنوان کرد: حقیقتا شهادت آیت الله بهشتی و یاران‎شان برای امت مسلمان بسیار سنگین بود، اما خون این عزیزان پایمال نشد و سبب نابودی منافقان شد.

وی با تأکید بر اینکه این شهیدان، به خاطره فتنه‌‏های آن زمان شهید شدند، ادامه داد: امام رضا (ع) می‌‏فرمایند: «قال رسول الله (ص) ثلاث اخافهن علی امتی من بعدی الضلالة بعد المعرفة و مضلات الفتن و شهوة البطن و الفرج؛ رسول اکرم (ص) می‌‏فرماید از سه چیز بر امتم بعد از خودم نگرانم، گمراهی بعد از معرفت، فتنه‏‌های گمراه کننده و مال حرام و شهوات جنسی.»

وی در تشریح این روایت ابراز کرد: اکنون ما مواجه با سه فضا هستیم که شامل حاکمیت حق، حاکمیت باطل و حاکمیت فتنه است، البته از صدر اسلام تا کنون همیشه این سه فضا در جامعه جریان داشته و وظیفه امت مسلمان این بوده که یاور و پیرو حق باشند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: بدون هیچ تردید می‎توان گفت که حاکمیت فعلی نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس حق برپا شده است و همه باید کمک کنیم تا قوانین آن کامل اجرا شود و در مقابل کسانی که به دنبال ایجاد حاکمیت باطل هستند بایستیم.

آیت‎الله خاتمی اظهار کرد: فضای فتنه، یک فضای غبارآلود است که حق به صورت شفاف خودش را نشان نمی‏دهد و با باطل در هم آمیخته شده است، تنها راه نجات در این فضا شناخت حجت خداست.

وی در تشریح فضای فتنه گفت: وجه مشترک تمام فتنه‌ها «سوء استفاده و استفاده ابزاری از مقدسات دینی» است، در صدر اسلام برخی به بهانه حمایت از قرآن، نقل حدیث را ممنوع کردند و نگذاشتند فضائل امام علی (ع) برای مردم بیان شود.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ساختن مسجد ضرار، روی کارآمدن بنی عباس، جریان دادن شعار لا حکم الا الله در جامعه، فریب علما و ... نمونه‎های دیگری از استفاده ابزاری از مقدسات دینی برای ایجاد فتنه است که در طول تاریخ صورت گرفته است.
 
وی افزود: در برابر فتنه ۸۸ برخی پشت عکس امام راحل قرار گرفتند و علیه ولایت حرکت کردند، این نمونه دیگری از سوء استفاده از مقدسات دینی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: وجه مشترک دیگر اهل فتنه، استفاده ابزاری از وحدت مردم است، درباره این نوع شگرد می‎توان به انتخاب خلفا بعد از رحلت پیامبر (ص) و سخنان و عمل بنی صدر در سال ۵۹ اشاره کرد.

وی «استفاده از دروغ و تهمت علیه مؤمنان ارزشی» و «نفوذی‏‌ها» را سومین و چهارمین امر مشترک فتنه‌‏گران اعلام کرد و افزود: برخی از آیات قرآن به تهمت‌هایی که منافقان و فتنه‌‏گران به پیامبر می‌‏زدند اشاره دارد، فتنه‏‌گران با نسبت دادن دروغ و تهمت به مؤمنان ارزشی و انقلابی، به دنبال تخریب و ترور شخصیتی افراد هستند.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: شهید بهشتی خیلی مظلوم بود، در آن زمان سیلی از تهمت و دروغ به این شهید از سوی بنی صدر و اطرافیانش وارد می‏‌شد، شهید بهشتی در برابر تمام این سختی‏‌ها تحمل و صبر می‏‌کرد. البته برخی از مردم تحت تاثیر ‏حرف‏های بنی‌‏صدر قرار گرفته بودند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها