خبرگزاری بسیج: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری با بیان اینکه بیش از 90 درصد انبار کالای کشور در شهرستان ری و بخش های آن قرار دارد، تاکید کرد: برای جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از کالای ایرانی باید در حوزه تعزیرات، ارتقاء ادارات و نیروی انتظامی این شهرستان سرعت بیشتری صورت بگیرد.
کد خبر: ۹۰۳۰۳۷۱
|
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۷

حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی گفت: بیش از 90 درصد انبار کالای کشور در شهرستان ری و بخش های آن واقع شده است اما به دلیل اینکه نیروی انتظامی در این شهرستان به صورت سرکلانتری اداره می شود امکان مبارزه با قاچاق کند تر صورت می گیرد که در نشستی با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور و سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ مقرر شد فرایند ارتقاء نیروی انتظامی شهرستان ری از سرکلانتری به فرماندهی سرعت بیشتری پیدا کند و از آنها خواهش می کنیم در اجرای این مهم سرعت کار را اضافه کنند تا شاهد روند رو به رشد کشفیات و جلوگیری از ورود کالای قاچاق باشیم.

دادستان شهرستان ری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی، تاکید کرد: در این راستا تلاش می کنیم از تولیدکنندگان ایرانی حمایت های لازم را انجام دهیم و با هرگونه ظلمی که به مردم و یا صاحبان صنوف صورت بگیرد و نیز با مفسدان اقتصادی در شهرستان ری به شدّت برخورد می کنیم.

 وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه کالای قاچاق اظهار داشت: سال گذشته 2 میلیون و 474 هزار و 68 فقره کالای قاچاق در شهرستان ری کشف شد و امسال جدید نیز در راستای حمایت از کالای ایرانی یک میلیون و 311 هزار و 947 فقره کشفیات قاچاق داشتیم و اظهار امیدواری کرد با تداوم این کشفیات ورود کالای قاچاق به کشور را به صفر نزدیک کنیم. ملکوتی همچنین با اشاره به شناسایی و دستگیری اعضای  بزرگ ترین شبکه قاچاق سوخت در شهرستان ری گفت: پارسال بزرگترین شبکه قاچاق سوخت کشور در شهرری دستگیر و مجازات شدند در زمینه شبکه جعل اسناد هم اقدامات خوبی در شهرستان ری  صورت گرفته است.

 

ملکوتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود امنیت کامل در ایران و به ویژه شهرری اظهار داشت: امروز مردم ما از یک امنیت کامل برخوردار هستند و در طول شبانه و روز به راحتی در سطح شهر تردد می کنند و هیچ مشکلی وجود ندارند.

وی همچنین از شناسنامه دار شدن 90 نفر از اراذل و اوباش و سارقان سابقه دار در نیروی انتظامی شهرستان ری خبر داد و  تاکید کرد: در برخورد با سارقان، صاحبان زر و زور و اراذل و اوباش هیچگونه نرمشی نداریم و برای کسانی که در حوزه جرائم سازمان یافته فعالیت دارند اشدّ مجازات را در نظر گرفته ایم و بارها تاکید کرده ایم که این افراد یا خود را اصلاح کنند یا شهرری را ترک کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 51 هزار و 822 پرونده ورودی به دادسرا داشته ایم گفت: از این میزان پرونده 17هزار و 174پرونده مربوط به مهجورین و اجرای احکام بوده است که  42 هزار پرونده مختومه شده و درحال حاضر 10 هزار و 200 پرونده در جریان است.

در سه ماهه ابتدای امسال نیز 2200 پرونده ورودی به دادسرا داشته ایم که نزدیک به همین آمار هم مختومه شده است.

ملکوتی در حوزه کشفیات مواد مخدر هم گفت: با کمک ضابطان قوه قضائیه از جمله اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج در سال 96، بالغ بر 52 تن و 810 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شده است که حدود 6090 نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

  در سه ماهه نخست سال 97 نیز بالغ بر یک تن و 217 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 2670 نفر دستگیر شدند که از این تعداد حدود هزار نفر معتاد شناسایی شدند و  در مراکز نگهداری شفق، فشافوقه و بهاران تحت درمان قرار گرفتند.

 وی در حوزه سرقت گفت: در شهرستان ری 24 هزار و 931 فقره سرقت انجام شده که در این ارتباط 6 هزار و 519 متهم دستگیر شدند.  

ملکوتی گفت: حدود 46 هزار لیتر مشروبات الکلی نیز در سال گذشته و 4212 لیتر در سال جدید کشف شده که 90 نفر از دستگیر شدگان در این زمینه مربوط به سال جاری است.

 وی در بخش دیگری از گزارشات خود به تخریب و قلع و قمع و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی در شهرستان خبر داد و گفت: 94 هکتار زمین های منابع طبیعی و کشاورزی در سال 96 آزاد شدند و در سال جدید نیز تاکنوناز تغییر کاربری 8 هکتار از زمین های کشاورزی جلوگیری شده است.

 

وی در خصوص اتباع بیگانه گفت: چون در حوزه ری و بخش های پنجگانه آن بیشترین اتباع سکونت دارند، در سال گذشته با 4312 نفر از کسانی که به صورت غیرمجاز وارد کشور شده بودند، برخورد شده که این میزان در سال جاری به 1046 نفر رسیده که پس از دستگیری به کشورهای خود ترد شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون شناسایی و رفع چهار آسیب مواد مخدر، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی و اجتماعی گفت: با هدف شناسایی آسیب ها و اتخاذ تصمیم های مناسب از لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، تا دو ماه آینده اطلس جنایی شهرستان ری طراحی می شود.

 

 

 

ارسال نظرات