دادستانی عمومی و انقلابی شهرستان ماکو گفت: با کشف ۱۳۰ کیلو از انواع مواد مخدر طی سه ماهه سال جاری آمار کشفیات این شهرستان به ۲۰۰ کیلوگرم افزایش یافته است
کد خبر: ۹۰۳۰۳۴۱
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی حجت الاسلام ابراهیم عباس نژاد در نشست خبری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه طی شش ماهه دوم سال ۹۶در این شهرستان، ۸۰ کیلو از نوع مواد مخدر کشف و ضبط شده است، اظهار کرد: با کشف ۱۳۰ کیلوگرم از انواع مواد مخدر طی سه ماهه نخست سال جاری آمار کشفیات به ۲۰۰ کیلوگرم افزایش یافته است.

 وی افزود:  از سال ۹۵ تا سال ۹۶ تعداد ۲۰۶ مورد پرونده در زمینه فضای مجازی و در سال ۹۶ تا تیر ماه امسال ۳۰۶ پرونده در این حوزه در ماکو تشکیل شده است.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ماکو، انتشارعکس، اطلاعات شخصی، رموز بانکی را از جمله دلایل مراجعه کنندگان در بحث فضای مجازی به حوزه قضایی ماکو عنوان کرد و گفت: انجام معاملات در فضای مجازی بسیار ریسک پذیر است.

 وی افزود: در ماکو آمار رانندگی بدون کارت گواهینامه ۱۰ درصد و نگهداری مواد مخدر ۲۵ درصد کاهش یافته است.

عباس نژاد با تاکید بر اینکه ۴۵ نفر طی ۱ سال به کمپ های ترک اعتیاد از ماکو معرفی شده اند عنوان کرد: این اقدام به صورت محرمانه و کاملا رایگان صورت می گیرد.

 وی از افزایش ۱۰ درصدی قاچاق کالا و ارز در ماکو طی یک سال خبر داد و افزود: ۳۶۴ فقره پرونده در این حوزه به دادگستری شهرستان ارجاع داده شده است.

 این مقام قضایی همچنین از رفع تصرف ۴۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان ماکو طی یک سال جاری خبر داد و عنوان کرد: ۶۶۲ فقره پرونده با این موضوع تشکیل شده است که نسبت به سال ۹۶ شاهد افزایش ۱۰ درصدی است.

عباس نژاد با اشاره به زندانیان جرایم غیر عمد در این شهرستان افزود: ۳۸ نفر به دلیل ارتکاب جرم غیر عمد در زندان شهرستان ماکو به سرمی برند.

 دادستان شهرستان ماکو از تحت پوشش قرار گرفتن ۱۱۰ خانوار به همت انجمن حمایت زندانیان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۶۰ میلیون تومان ماحصل درآمد خود انجمن و خیرین بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات