خبرهای داغ:
معاون امور عمرانی استاندار همدان خبر داد
معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در عرصه ریل، راه‌آهن، جاده و اتوبان همدان ـ تهران به دلیل توسعه گردشگری از بهره‌برداری راه آهن همدان- ملایر طی سال جاری خبر داد و گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های حوزه گردشگری در استان امری مهم است.
کد خبر: ۹۰۳۰۳۳۸
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴

بهره‌برداری از راه آهن همدان- ملایر طی سال جاریبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمودرضا عراقی امروز در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان با بیان اینکه خیرین از اموال خود به نفع جامعه گذشتند، اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز با این اقدام هوشنمندانه معامله خوبی کردند.

وی توسعه هر جامعه‌ را در گرو نیروی انسانی و میزان علم و دانش در گردش جامعه دانست، عنوان کرد: بعد از خانواده، سیستم مدارس دانش را تقویت و توسعه آینده کشور را تضمین می‌کند و در این راستا خیرین مدرسه ساز با اقدام خداپسندانه خود علاوه بر ایجاد محل امن آموزشی موجب ارتقا علم و دانش کشور می‌شوند.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به اهمیت ساخت مدارس توسط خیرین آن را مایه خیرو برکت دانست و بیان کرد: مدرسه‌ای که توسط خیران احداث می‌شود علاوه بر ایجاد محیط مناسب، دارای خیر و برکت نیز هست به طوری که در این مدارس انسان‌های والا برای کشور پرورش خواهند یافت که اگر نسبت به مدرسه ای که تحصیل کرده‌اند، آگاهی یابند که افرادی خیر ایثارگری کرده و از مال خود در راستای رشد و افزایش علم و دانش آنها چشم پوشی کرده‌اند به طور قطع این امر الگوسازی می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد مجمع خیرین مدرسه ساز در طول 20 سال گذشته از آن به عنوان یک الگوی موفق در کشور یاد کرد و گفت: ساخت ۳۸ درصد از فضا‌های آموزشی کشور توسط خیرین مدرسه‌ساز نشانه‌ای بر موفقیت این مجمع است.

عراقی ادامه داد: بر خلاف اعتبارات دولتی که به دلیل مشکلاتی، تعهد صورت گرفته تخصیص داده نمی شود اما خیرین مدرسه ساز بیش از میزان تعهد خود تضمین داده اند.

وی اضافه کرد: سنت ساخت مدارس توسط خیرین مدرسه ساز به حدی کارساز بوده که در حال حاضر بسیاری از بخش های دیگر در سطح کشور به دنبال ایجاد و رواج این الگوی موفق هستند تا مجمعی همچون مجمع خیرین مدرسه ساز تشکیل دهند.

معاون امور عمرانی استاندار همدان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بر اساس استراتژی و سندهای بالادستی موضوع گردشگری را در اولویت اول در استان قرار داده‌ایم، گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان همدان در حوزه گردشگری در چند سال اخیر محور توسعه به حوزه گردشگری اختصاص یافته که در همین راستا باید زیر ساخت های لازم آماده و از نظر فرهنگی و برندسازی اقداماتی هماهنگ ایجاد شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در عرصه ریل، راه‌آهن، جاده و اتوبان همدان ـ تهران به دلیل توسعه گردشگری از بهربرداری راه آهن همدان- ملایر طی سال جاری خبر داد و عنوان کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های حوزه گردشگری در استان امری مهم است که در این راستا اقدامات عمرانی بسیاری صورت گرفته است.

عراقی به اقدامات صورت گرفته در راستای برندسازی اشاره و تصریح کرد: در این بحث اتفاق خوبی صورت گرفته به طوری که شهر لالجین به عنوان شهر جهانی سفال، ملایر به عنوان شهر مبل و منبت و تویسرکان نشان مبل و منبت را کسب کرده اند وچند اثر دیگر وجود دارد که در سال های آینده ثبت جهانی شوند تا از سراسر دنیا افرادی به همدان سفر کنند و ایجاد ثروت و اشتغال برای استان کنند.

وی یادآور شد: بر اساس ظرفیت‌های استان و فعالیت‌های دیپلماسی صورت گرفته، همدان برای دو رویداد مهم 2018 انتخاب شده است.

معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: امسال سه همایش مهم بین المللی در حوره گردشگردی در کشور صورت می گیرد که دو مورد از این رویدادها در استان اتفاق خواهد افتاد که این مهم اتفاقی نبوده و بر اساس قابلیت‌ها و پتانسیل استان و همچنین فعالیت های دیپلماسی صورت گرفته است که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات