راشاتودی:

اظهار ارادت سعودی ها به ترامپ پایانی ندارد/افزایش تولید نفت عربستان برای جبران کسری پس از تحریم‌های ایران

پس از درخواست آمریکا برای جبران کسری بازار پس از تحریم‌های ایران، تولید نفت سعودی‌ها در ماه جاری به 10.8 میلیون بشکه در روز می‌رسد که به نظر می‌رسد بیشتر در جهت اظهار ارادت به ترامپ است.
کد خبر: ۹۰۳۰۳۱۱
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، قرار است عربستان سعودی عضو اوپک تولید خود را در ماه جاری به 10.8 میلیون بشکه در روز برساند. بر اساس این گزارش این بالاترین میزان افزایش است که از 10.03 میلیون بشکه در ماه می به 10.8 میلیون خواهد رسید. 

بیشترین تولید عربستان سعودی مربوط به نوامبر 2016 به میزان 10.72 میلیون بشکه بوده است. ریاض و دیگر اعضای اوپک تحت فشار آمریکا به دنبال افزایش بیشتر تولید نفت هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از این اعضای اوپک را به محدود کردن کاهش تولید نفت و افزایش مصنوعی قیمت در بازار متهم کرده بود.

ترامپ در اواسط ماه آوریل در توئیتی اعلام کرده بود قیمت نفت به طور مصنوعی بالاست و این نه تنها خوب نیست بلکه غیرقابل پذیرش است.

وی کارتل‌های نفتی را بار دیگر در ماه می و پس از اجلاس هفته گذشته دوباره به باد انتقاد گرفت. در جلسه هفته گذشته اجلاس اوپک و غیراوپک تصمیم‌ گرفتند تا یک میلیون بشکه در روز تولید نفت افزایش یابد.

این در حالی است که بسیاری کشورهای معتقدند این افزایش صورت نخواهد گرفت.

ریک‌پری وزیر انرژی آمریکا اعلام کرده است که افزایش واقعی کشورهای تولیدکننده نفت کمتر از یک میلیون بشکه در روز خواهد بود. 

وی معتقد است که پس از تصمیم  اخیر اوپک تنها 700 هزار بشکه به بازار نفت اضافه خواهد شد.

وی تأکید کرد: مشخص است که بازار ما اکنون به دلیل کمبود عرضه با مشکل مواجه است.

«پری» همچنین در کنفرانس جهانی گاز در واشنگتن از روسیه خواسته تا تلاش کند میزان عرضه نفت را به 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش دهد اما نواک وزیر انرژی روسیه که در کنفرانس گاز حضور داشت به CNBC توضیح داد که افزایش فعلی برای بازار مناسب است.

به گزارش فارس، ترامپ پیش از این از کشورهای روسیه و عربستان خواسته بود تا تولید نفت را به 1.5 میلیون بشکه افزایش دهند تا پس از تحریم ایران که حدود یک میلیون بشکه در روز تولید کاهش می‌یابد کسری بازار جبران شود.

ارسال نظرات