خبرهای داغ:
آیت الله آملی لاریجانی:

پنبه را از گوشتان درآورید

آیت الله آملی لاریجانی گفت: «پنبه‌ها را از گوش‌های‌تان خارج کنید، 20 سال حبس تا حکم اعدام»؛ این مجازات برهم‌زنندگان آرامش اقتصادی در کشور است.
کد خبر: ۹۰۳۰۲۴۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس دستگاه قضا روز گذشته در اظهارات هشدارآمیزی خطاب به عاملان و مسببان اختلال در نظام اقتصادی در کشور با آنان اتمام حجت کرد. «پنبه‌ها را از گوش‌های‌تان خارج کنید، 20 سال حبس تا حکم اعدام»؛ این مجازات برهم‌زنندگان آرامش اقتصادی در کشور است که از سوی رئیس قوه‌قضائیه مطرح شد. قاضی‌القضات تاکید کرد از اجرای این قانون و برخورد به هیچ‌وجه عقب‌نشینی نخواهد شد. البته دستگاه قضا پیش از این نیز با صدور احکام سنگین در پرونده‌‌های اقتصادی نشان داده است در برخورد با مفاسد اقتصادی جدی است. قوه‌قضائیه تاکید دارد دانه درشت بودن افراد تاثیری بر اجرای قانون نخواهد داشت و هر اقدامی که آرامش اقتصادی مردم را با اخلال مواجه کند قطعا مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه در همایش سراسری دستگاه قضایی کشور در سخنانی با اشاره به برهم خوردن وضعیت اقتصادی کشور گفت: یکسری مؤلفه‌های منطقی برای برهم ریختن بازار اقتصادی وجود دارد؛ برای مثال وجود بالای هزار و 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم خودش مشکلاتی را ایجاد می‌کند در حالی که این عدد در گذشته تنها 700 هزار میلیارد تومان بود. آملی‌لاریجانی به تاثیر مسائل روانی بر بازار و اقتصاد ایران پرداخت و گفت: دشمن تلاش می‌کند با جنگ روانی باعث بر هم ریختگی اقتصادی شود و می‌خواهد وضع کشور را بهم بریزد. رئیس قوه‌قضائیه گفت: روز گذشته و روزهای قبل‌‌‌‌‌‌تر دیدید که عده‌ای قصد آشوب داشته و می‌خواستند بازار تهران را به تعطیلی بکشانند که با تلاش نیروی انتظامی این مهم محقق نشد. وی خطاب به کسانی که اخلال در بازار اقتصادی را پیش گرفته‌اند، گفت: هرچند افزایش نقدینگی بی‌تاثیر نبوده است اما عده‌ای هم با سرمایه‌های کلان‌شان قصد بر هم زدن ثبات اقتصادی را دارند.
بر اساس این گزارش، رئیس قوه‌قضائیه روز گذشته از اجرای احکام سنگین در برخورد با اخلالگران اقتصادی خبر داد. آملی‌لاریجانی این اقدامات را مصداق خیانت به کشور عنوان کرد. رئیس قوه‌قضائیه گفت: این افراد با ریختن پول‌شان در بازار و جمع کردن دلار و سکه می‌خواهند بازار را ملتهب و نیروهای اطلاعاتی باید تلاش کنند این افراد را شناسایی کنند. وی افزود: این اقدامات خیانت به مردم و خیانت به نظام است و ما به هیچ عنوان کوتاه نیامده و با این افراد برخورد می‌کنیم و هشدار می‌دهیم این کار به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور مجازات سنگینی دارد و اگر مصداق افساد فی‌الارض باشد اعدام برای‌شان در نظر می‌گیریم و هیچ کوتاهی هم در اجرای قانون نخواهیم داشت. رئیس قوه‌قضائیه گفت: نیروهای امنیتی موظفند در اسرع وقت اینها را معرفی کنند تا قوه‌قضائیه هم به جد با آنها برخورد کند و اینها نمی‌توانند در آینده بگویند ما خبر نداشتیم و نمی‌دانستیم!
به دولتی‌ها و غیردولتی‌ها هشدار می‌دهم
رئیس قوه‌قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود از برخی سیاست‌‌های دولتی در حوزه اقتصاد انتقاد و تاکید کرد با کسانی که در وضعیت ایجاد شده در بازار ارز و سکه دخیل بوده‌‌اند چه دولتی و چه غیردولتی برخورد خواهد شد. رئیس دستگاه قضا گفت: به دولتی‌ها و غیردولتی‌ها به همه هشدار می‌دهیم حواس‌شان جمع باشد چون دستگاه قضا حتما با مقصران و آنها که دخیل بوده‌اند برخورد جدی خواهد کرد و اینها نمی‌توانند در آینده بگویند ما قصدمان این نبود که اخلال کنیم. وی افزود: امروز همه می‌دانند هر اقدامی دارد به ضرر مردم تمام می‌شود و قطعا ما هم با اینها برخورد جدی می‌کنیم. رئیس قوه‌قضائیه ادامه داد: همه نیازهای اساسی کشور را وارد کرده و این اصلا توجیه ندارد که یک‌شبه هزار تومان روی قیمت دلار برود هرچند یکسری بی‌تدبیری وجود دارد و نباید می‌گفتند هر کسی می‌خواهد بیاید هر تعداد سکه بخرد. وی گفت: افساد فی‌الارض در ماده 286 قانون تبیین شده و هر فرد به طور گسترده مرتکب جنایت و اخلال در نظام اقتصادی کشور بشود مشمول آن می‌شود و اینها حق ندارند فردا که مورد تعقیب قرار گرفتند بگویند ما نمی‌دانستیم کارمان اخلال در نظام اقتصادی کشور است. آملی‌لاریجانی گفت: با کسانی که یک‌شبه بازار ارز و سکه را بالا و پایین می‌کنند حتما برخورد می‌شود.
امروز جنگ اقتصادی است
آیت‌الله آملی‌لاریجانی در ادامه سخنان خود بر لزوم هوشیاری نسبت به عملیات روانی دشمن در حوزه اقتصاد نیز تاکید کرد. وی گفت: درست نیست اگر کارگرها اعتراضی داشتند بلافاصله از آنها شکایت شود بلکه باید در استان‌ها به صورت مورد به مورد حل شود، استانداری‌ها هم باید در اینجا فعال باشند، مشکلات را بشنوند و در جهت حل آن تلاش کنند. وی افزود: امروز جنگ اقتصادی است و دشمن هر روز یک عملیات روانی جدید دارد، به جهنم که تحریم می‌کنید مردم کشور ما مردم مستقلی هستند و حاضر نیستند عزت و استقلال خود را پای ادعاهای پوچ غرب بدهند، اینطور نیست که رزق الهی در دست ترامپ باشد. بازاریان ما متحد و منسجم هستند و وضعیت کشور را درک می‌کنند، ما اطلاع وسیع داریم این آشوب‌های دیروز کار دیگران است. با کسانی که اخلال می‌کنند، شیشه مغازه‌ها را می‌شکنند و آتش می‌افروزند برخورد قاطع خواهد شد.
مجلس پشتیبان دستگاه قضاست
در همین رابطه، ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد، عضو سابق کمیسیون حقوقی و قضایی و عضو فعلی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» با اشاره به هشدار رئیس قوه‌قضائیه خطاب به اخلالگران اقتصادی گفت: اخلال در نظام اقتصادی در حکم محاربه است و اکنون نیز جنگ اقتصادی است. وی ادامه داد: در تعریف محاربه آمده است به هر نحوی براندازی نظام مورد هدف باشد؛ حالا این براندازی چه در حوزه اقتصادی و چه در حوزه نظامی صورت پذیرد. ابوترابی تاکید کرد: مثلا اگر کسی در شرایط قحطی بیاید گندم به عنوان قوت لایموت مردم را آتش بزند و امنیت غذایی مردم مورد خدشه وارد شود در حکم محاربه است؛ در گذشته برای جنگ اقتصادی و براندازی حکومت مسلمین از این حربه استفاده می‌کردند و حکم آن نیز مشخص بود. نماینده مردم نجف‌آباد با اشاره به اقدامات نوین در جنگ اقتصادی گفت: امروز جنگ اقتصادی از آتش زدن خرمن گندم به کارهایی از قبیل ایجاد بحران در بازار سکه و ارز و... تبدیل شده است. وی تصریح کرد: خواهش ما از قوه‌قضائیه و دستگاه‌های امنیتی و نظارتی این است که سریع و قاطعانه به موضوع ورود کنند و عاملان جنگ اقتصادی در کشور و کسانی که در پی براندازی هستند را شناسایی و حکم اشد مجازات را درباره آنها صادر و اجرا کنند. عضو سابق کمیسیون حقوقی مجلس در پایان تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نه‌تنها از قوه‌قضائیه در برخورد با اخلالگران اقتصادی حمایت می‌کند بلکه مطالبه آن از دستگاه قضا برخورد با عاملان بحران اقتصادی است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها