خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداربیان داشت: هیچ بهانه‌ای از بانک‌های عامل استان برای سرباززدن از پرداخت وام اشتغال روستایی پذیرفته نمی‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۰۲۳۳
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی در شورای تخصصی اشتغال استان بیان داشت: در حدود 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستائیان و شهرهایی که کمتر از 10 هزار نفر جمعیت دارند در نظر گرفته شده است که در این راستا استانی که سیستم بانکی و دستگاه های اجرایی آن هماهنگی و انسجام بیشتری داشته باشد می تواند درصد جذب بالاتری را از آن خود کند.
معاون اقتصادی استاندار گفت:روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک های عامل استان نسبت به هفته ی گذشته مثبت ارزیابی می شود و رشد 10 پله ی را در میزان پرداخت ها داشته ایم ، اگر چه با توجه به شرایط ،استان جایگاه مطلوبی ندارد.
وی با بیان اینکه تاکنون 818 پرونده به منظور ارایه تسهیلات اشتغالزایی روستایی به بانک های استان ارسال شده که رقم مربوط به آنها دو هزار و 330 میلیارد ریال است،اظهار کرد: بانک ها بهانه ای برای ارائه تسهیلات به متقاضیانی که مدارک آنها کامل است، ندارند.
حبیبی در ادامه تاکید کرد: بانک ها باید نهایت تلاش خود را به کار بگیرند تا متقاضیان دریافت تسهیلات روستایی بتوانند وام های مورد نظر خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنند تا با وجوه دریافتی به اجرای طرح های اقتصادی اشتغالزا بپردازند.
معاون اقتصادی استاندار بیان داشت: در بررسی که از استان های دیگر بعمل می اید، شاهد این هستیم که شرایط استان قزوین برای سیستم بانکی بسیار فراهم است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی گفت: هیچ بهانه‌ای از بانک‌های استان برای سرباززدن از پرداخت وام اشتغال روستایی پذیرفته نمی‌شود.
وی در ادامه گفت: در تسهیلات فراگیر سیستم اداری کندعمل کرده و هنوز در این بخش عقب هستیم و در این راستا باید شاهد تلاش بیشتری باشیم.
معاون اقتصادی استاندار افزود: روند تخصیص ها در مجموع مطلوب نبوده و تمام مدیران باید بیش از پیش و چند برابر توان خود برای گرفتن تسهیلات از بانک ها با ارائه طرح های موجود تلاش کنند.
وی در پایان یاد آور شد: بانک ها و دستگاه های اجرایی موظف هستند سهم و عملکرد خود را در جذب تسهیلات روستایی به صورت روزانه به دبیرخانه کارگروه و استانداری گزارش کنند و نسبت به سهمیه خود پاسخگو باشند.
گفتنی است در ابتدای این جلسه گزارشی از روند و میزان پرداخت تسهیلات حوزه اشتغال روستایی و فراگیر توسط مدیران دستگاه ها،بانک ها و فرمانداران ارائه شد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها