خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس از اجرای طرح "دوست شهید من" توسط معاونت تعلیم و تربیت این ناحیه در راستای تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و نوجوانان به عنوان یکی از ابتکارات ویژه کنگره خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۰۲۲۷
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ماشاءاله محمودی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس در دومین جلسه ستاد بزرگداشت کنگره ۲۰۰۰ شهید استان  در فردوس با اشاره به گوشه ای از اقدامات انجام شده در راستای اجرای هرچه باشکوه تر این کنگره ملی در استان گفت: این همایش بزرگ بروز و جلوه گفتمان شهدا در جامعه است که با همکاری تمام اقشار بصورت خودجوش و مردمی به اجرا درخواهد آمد.

وی در ادامه گفت: برگزاری یادواره شهدا در تمامی روستاها، مراسم جشن تولد شهدا، تشکیل ستاد ویژه شهدا در هر مسجد، پیاده روی خانوادگی، بازسازی تمثال مبارک شهدا، همایش های تجلیل از نخبگان هر مسجد، اکران فیلم های با موضوع شهدا، مسابقات ورزشی، سرکشی از تمام خانواده شهدا، طرح شکوه 2000 آیه، طرح نایب شهدا، طرح فلش کارت های شهدا و . . . تنها بخشی از برنامه های متعدد این شهرستان تا زمان برگزاری کنگره شهدا خواهد بود .

محمودی همچنین از اجرای طرح "دوست شهید من" توسط معاونت تعلیم و تربیت این ناحیه در راستای تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و نوجوانان به عنوان یکی از ابتکارات ویژه کنگره یاد کرد و عنوان داشت:  در این طرح هریک از جوانان و نوجوانان یک شهید را به عنوان دوست و همراه خود انتخاب نموده و با زندگینامه و وصیت نامه آن شهید بزرگوار آشنا خواهند شد و همچنین در صورت امکان در مکتوب نمودن خاطرات شهید و انتشار آن در یک کتابچه جیبی همکاری خواهند نمود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس گفت: مردمی بودن یکی از مهمترین ویژگی های این کنگره ملی بوده که خود نشان از انس مردم با شهدا و پررنگ بودن بیش ازپیش جایگاه شهدا در زندگی مردم است و مردمی بودن این کنگره موجب جوشش طرح های ابتکاری بسیاری در ذهن جوانان انقلابی شهرستان شده است که امیدواریم بتوانیم به آنها جامه عمل بپوشانیم.

وی همچنین از تشکیل ستاد شهرستانی این کنگره خبر داد و افزود: ستاد پشتیبانی متشکل از برخی مسئولین و افراد فعال شهرستان به ریاست امام جمعه بصیر و پرتلاش فردوس تشکیل شده که به دبیری سپاه در حال پیگیری امورات محوله هستند و تا زمان برگزاری کنگره تمام مراسم و مناسبت های شهرستانی با رنگ و بوی شهدا برگزار خواهدشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها