خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه باید در تمام ابعاد فرهنگ دفاع مقدس را ترویج دهیم گفت: پاشنه آشیل کشور امروز اقتصاد است که با فرهنگ دفاع مقدس می‌توان این معضل را حل کرد و سه فشاری که از دشمن به جامعه از سوی رهبری مطرح شد با فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند آن را شکست.
کد خبر: ۹۰۳۰۲۰۷
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در دیدار اعضا قرارگاه امام سجاد (ع) (گروه راویان اهل اقدام) شاهرود که دفتر وی برگزار شد در سخنانی با خیرمقدم و تشکر از اعضا این گروه با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب از دفاع مقدس به عنوان گنجینه تمام نشدنی افزود: باید زمان‌ها بگذرد تا به این ارزش‌ها پی برده شود و به عنوان یک گنجینه تمام نما و دارای ابعاد مختلف برای کشور باید به دفاع مقدس نگاه کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید در تمام ابعاد فرهنگ دفاع مقدس را ترویج دهیم گفت: پاشنه آشیل کشور امروز اقتصاد است که باید فرهنگ دفاع مقدس را در این موضوع دید و رهبری سه فشار را از سوی دشمن به جامعه بیان فرمودند که دفاع مقدس می‌تواند آن را بشکند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با بیان اینکه در حوزه فرهنگ گنجینه دفاع مقدس رذاهگشای مسائل فرهنگی است به حوزه هنر اشاره کرد و افزود: باید هنرمندان را جذب کنیم و زبان هنر زبان گیرایی است و باید بهره ببریم.
وی با تاکید بر اینکه کار شما کار ارزشمندی است که دفاع مقدس را نمی‌گذارید فراموش شود و خود شما از نقش آفرینان این حماسه بوده اید و در راستای سخنان رهبر انقلاب حرکت کرده اید بیان کرد: دفاع مقدس را برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب باید با زبان خودشان بشناسانیم.
امینی با بیان اینکه شما یک تشکل آتش به اختیار هستید بر تشکیل ستادی متشکل از مسئولین نهاد‌های اجرایی برای سامان دادن به موضوعاتی از جمله یادواره‌های شهدا تاکید کرد و افزود: ساماندهی برگزاری یادواره‌ها و یا حرم و گلزار شهدا باید با حضور مسئولین نهاد‌های مرتبط در قالب ستادی برای اجرای موثر اجرا شود و شما به عنوان بازوی این ستاد می‌توانید اثرگذار باشید.
وی با بیان اینکه وظیفه ما و شما ریل گذاری و پیشنهاد در اجرای بهتر کارهاست عنوان کرد: باید برای برگزاری یادواره‌ها مانند دهه محرم باید خود مردم و خانواده‌ها وارد صحنه شوند و شیرینی این مراسمات به حضور مردم است و ما هم باید کمک کنیم.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه باید از برگزاری یادواره‌های پرخرج فاصله بگیریم گفت: برگزاری یادواره‌های کوچه‌ای و محله‌ای و در مدارس و دانشگاه‌ها با همت خانواده‌های شهدا و مردم بسیار اثرگذار است چرا که مهم یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل موج منفی دشمنان است که نسل نوجوان و جوان ما آشنا و مصون شوند.
امینی با تاکید بر کار ارزشمند این گروه در ثبت و ضبط خاطرات خانواده شهدا و رزمندگان افزود: باید تلاش کنیم رزمندگان گمنام که الان کسی سراغی از آن‌ها نمی‌گیرند و فراموش شده اند شناسایی و از آن‌ها دلجویی و تفقد شود و این موضوع مورد توجه ما هم می‌باشد و چهارشنبه‌ها ما به دیدار خانواده شهدا می‌رویم و تاکید داریم که خانواده‌هایی باشند که کمتر مورد توجه و دیدار قرار گرفته اند.
در این دیدار علیرضا غضنفری از اعضا قرارگاه امام سجاد (ع) به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این قرارگاه پرداخت و گفت: بعد از تشکیل گروه اقدام اولین کار شناسایی شهدا شهرستان بود که با حضور در گلزار مطهر شهدا در تمام شهر‌ها و روستا‌ها انجام شد و آماری دقیقی از شهدا مدفون در شهرستان بدست آمد و در ادامه شهدای شاهرودی که در سایر نقاط کشور دفن هستند مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد شهرستان شاهرود نزدیک به ۱۷۰۰ شهید دارد که در سراسر کشور و حتی در خارج از کشور مدفون هستند.
وی افزود: حضور در مدارس و یادواره شهدا و راهیان نور و برپایی جلسات هفتگی روایتگری شهدا از دیگر برنامه‌های این گروه و قرارگاه فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.
غضنفری به ارائه برخی مشکلات در حوزه دفاع مقدس شهرستان اشاره و به بیان راهکار‌هایی در این زمینه پرداخت و گفت: باید تلاش کرد با هماهنگی همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در راستای تحقق فرهنگ متعالی دفاع مقدس در جامعه و برطرف نمودن مشکلات جامعه با این فرهنگ همت نهیم و این قرارگاه در این راستا در عمل ثابت کرده است که پای کار است و دست یاری سوی همه نهاد‌های فرهنگی شهرستان برای همکاری دراز نموده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها