عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش گفت:مجلس به طور دقیق بر دریافت شهریه مدارس غیردولتی نظارت می‌کند.
کد خبر: ۹۰۳۰۱۳۴
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش‌های واصله به این کمیسیون مبنی بر دریافت شهریه غیر متعارف از دانش آموزان مدارس غیر دولتی،گفت: مدارس غیر دولتی بر اساس خدمات آموزشی که به دانش آموزان ارائه می‌دهند درجه بندی شده و شهریه این مدارس نیز بر طبق درجه‌بندی صورت گرفته می‌باشد؛ لذا اگر این مدارس بیش از رتبه‌بندی انجام شده از والدین دانش‌آموزان شهریه دریافت کنند، خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش بر دریافتی مدارس غیرانتفاعی از والدین دانش‌آموزان نظارت دارد، افزود: شهریه‌هایی که مسئولان مدارس غیر انتفاعی از والدین دانش‌آموزان اخذ می‌کنند، باید براساس قوانین تعیین شده باشد و نباید هیچ مدرسه‌ای خارج از این ضوابط وجه اضافی از والدین دریافت کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: آموزش و پرورش چارچوبی را تدوین کرده که در آن تمامی مدارس غیر دولتی و درجه بندی‌آنها وجود دارد که والدین می‌توانند بر اساس این ضوابط از شهریه‌ای که باید بپردازند اطلاع کسب کنند.

حجت‌الاسلام سلیمی با تاکید بر اینکه باید سامانه‌ای برای ساماندهی شهریه‌ مدارس غیر انتفاعی ایجاد شود، گفت:،مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید نظارت خود را بر شهریه‌های مدارس غیر انتفاعی افزایش دهد تا تخلفی در این زمینه از سوی این مدارس رخ ندهد.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون آموزش مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی پیگیر این مسئله هستند، اظهار داشت: قرار است تا وضعیت شهریه مدارس غیر انتفاعی را بررسی و گزارشی در این زمینه تهیه کرده و در صورت مشاهده تخلف اقدامات لازم برای پیشگیری و برخورد با مدیران متخلف را انجام دهند.

ارسال نظرات