خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین:

متوسط ماهانه هر مشترک در استان حدود۱۴هزار و۳۰۰لیتر در ماه است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: در سنوات گذشته ۳۵ درصد آب استان به دلیل خشکسالی و مصرف زیاد آب از دست رفته و امسال با حفر ۱۱ حلقه چاه در تلاش هستیم تا بتوانیم به نوعی مشکلات را مدیریت کنیم.
کد خبر: ۹۰۳۰۱۰۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، بیرانوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در خصوص بهداشت آب شرب استان یادآور شد: آزمایشات میکروبی و کلر سنجی در دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود و مشکلی در آب شرب نداشته ایم.
بیرانوندی ضمن اشاره به حوادث آب بیان کرد: ۱۵ هزار و ۷۰۰ مورد حادثه داشتیم که همکاران این اداره در کمتر از ۲۴ ساعت مشکلات موجود را رفع کرده اند.
وی در خصوص طرح های سال گذشته اظهار کرد: ۷ هزار مترمکعب تصفیه خانه به بهره برداری رسیده و با توجه به افزایش ۴ درصدی مصرف آب و مشترکین، بیشترین مصرف آب در شهرستان تاکستان با ۷ درصد رشد و کمترین مصرف در شهرستان البرز بوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اضافه کرد: این امر نشان می دهد که می توان بر روی تغییر رفتارهای مردم و فرهنگ سازی در مصرف آب تلاش کرد‌.
این مقام مسوول گفت: متوسط ماهانه هر مشترک در استان حدود ۱۴ هزار و ۳۰۰ لیتر در ماه است و در مقایسه با استان های دیگر در موقعیت مناسبی هستیم اما باید تلاش کرد که مصرف آب از این میزان کمتر شود.
وی خاطرنشان کرد: متوسط قبض در سال در ازای هر ۵۴ روز، ۹ هزار و ۶۰۰ تومان بوده که بابت خدمات در حوزه های آب و فاضلاب از مشترکین دریافت شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین ادامه داد: مهمترین پروژه های سال ۹۶ تصفیه خانه محمود آباد با اعتبار بالای ۲۰۰ میلیارد ریال، تامین آب اضطراری قزوین و محمدیه و مهرگان و آبیک می باشد.
بیرانوندی ادامه داد: جهت تامین آب مورد نیاز استان، حدود ۱۴ حلقه چاه حفر شده و برای این امر، ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی در خصوص مهمترین پروژه های سال ۹۷ یادآور شد: امیدواریم با مشارکت مردم و بخش دولتی بتوانیم جهشی جهت تحت پوشش قرار دادن مشترکین و اصلاح شبکه فرسوده در استان داشته باشیم. حدود ۲۵۰کیلومتر شبکه فرسوده در سطح استان داریم و با برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم تا در سال جاری ۴۰ کیلومتر از این میزان را با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان این شبکه را اصلاح کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین مطرح کرد: از دیگر برنامه های ما در سال جاری احداث ۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب جدید و همچنین تسریع در پروژه آبرسانی قزوین و حفر ۱۱ حلقه چاه در سالجاری می باشد.
این مقام مسوول اضافه کرد: یکی از چالش های استان این است که آبرسانی استان به چاه های زیززمینی وابسته است و بر اثر مصرف زیاد اب در سال های گذشته با افت شدید این آب ها مواجه بوده ایم.
وی گفت: در سنوات گذشته ۳۵ درصد آب استان به دلیل خشکسالی و مصرف زیاد آب از دست رفته و امسال با حفر ۱۱ حلقه چاه در تلاش هستیم تا بتوانیم به نوعی مشکلات را مدیریت کنیم.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار