رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواست واریز غیرقانونی 32 هزار میلیارد ریال از عوارض شهرداری‌ها به حساب هدفمندی یارانه‌ها لغو شود.
کد خبر: ۹۰۳۰۰۶۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار لغو واریز غیرقانونی 32 هزار میلیارد ریال از عوارض شهرداری‌ها به حساب هدفمندی یارانه‌ها شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام؛

حکمی در بند 110 تغییرات متفرقه مصوبات ابلاغی مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شده داست که بر اساس آن معادل 32 هزار میلیارد ریال از عوارض فرآورده‌های نفتی، سهم شهرداری‌ها به مصارف هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یابد.

آثار این حکم غیرمصوب و غیرقانونی باعث شده است که کلیه شهرداری‌های کشور با مشکلات جدی روبرو شده و شهرداری‌های کوچک حتی توان پرداخت حقوق کارمندان خود را ندارندد. لذا با توجه به دلایل ذیل دستور فرمایید حکم مذکور کان لم یکن تلقی شده و برای اجرا و حذف آن از قانون بودجه سال 1397 اقدام لازم مبذول شود.

1- این بند حتی در صورت تصویب در مجلس بر اساس ماده 39 قانون برنامه ششم توسعه باید در جدول تبصره 14 قانون بودجه سال 1397 درج می‌شد، در صورتی که در تبصره 14 چنین حکمی وجود ندارد.

2- در صورت مطرح شدن در مجلس به دلیل مغایرت ماده 6 و 39 برنامه ششم توسعه نیاز به دو سوم آراء داردد. در صورتی که چنین آثاری در مصوبات مجلس وجود ندارد.

3- احکام بودجه باید بر اساس آئین‌نامه داخلی در صحن مجلس قرائت و به رای نمایندگان گذاشته شود. در صورتی که با بررسی‌های انجام شده در مذاکرات مجلس چنین رایی که مطرح شود و مخالف و موافق صحبت کنند و رای‌گیری شود، وجود ندارد.

ارسال نظرات