سخنگوی وزارت خارجه حملات روزهای اخیر هواپیماهای عربستانی-اماراتی به اهداف غیرنظامی در شهرهای مختلف یمن را که منجر به کشته و مجروح شدن ده ها نفر از شهروندان یمنی شد، محکوم کرد.
کد خبر: ۹۰۳۰۰۵۸
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، بهرام قاسمی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این اقدام خشونت بار و غیر انسانی افزود: تشدید بمباران های مناطق مسکونی از جمله در صعده و اتوبوس آوارگان در الحدیده نشان از استیصال و ناکامی آنان در تحقق اهداف خود از تجاوز به یمن دارد.


وی با ابراز تاسف از استمرار حمایت تسلیحاتی برخی کشورهای غربی از عربستان سعودی و تقویت زرادخانه های آن کشور و عدم اقدامی اساسی و جدی در جلوگیری از جنایات جنگی سعودی - اماراتی ها، از تمامی سازمانها و مراجع بین المللی خواست اجازه ندهند این دو کشور به این گونه جنایات و کشتار مردم یمن ادامه دهند.

قاسمی حملات به مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی و ممانعت از دسترسی سازمان ها و نهادهای مسئول بین المللی در امر امدادرسانی را نقض اصول و قواعد حقوق بشردوستانه برشمرد و از سازمان ملل متحد و کشورهای موثر در بحران یمن خواست تا تلاش های خود را برای توقف فوری حملات افزایش داده و تدابیر و اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان به کار گیرند.

ارسال نظرات