سید ساجد یعقوبی
رئیس شورا‌های حل اختلاف استان اردبیل اظهار داشت: با تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای شورای حل اختلاف استان و با گذشت شاکیان ۲ نفر محکوم به قصاص نفس در اردبیل از پای چوبه‌دار نجات یافتند.
کد خبر: ۹۰۳۰۰۳۵
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

۲ نفر محکوم به قصاص نفس در اردبیل از پای چوبه‌دار نجات یافتند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، شهباز ابراهیمی خوجین صبح امروز در گفتگو به خبرنگاران، اظهار داشت: با تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای شورای حل اختلاف استان و با گذشت شاکیان 2 نفر محکوم به قصاص نفس در اردبیل از پای چوبه‌دار نجات یافتند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان اردبیل بیان کرد: این دو فقره قتل در سال‌های 91 و 92 در اردبیل به وقوع پیوسته و متهمان این پرونده‌ها از این سال‌ها در زندان در انتظار اجرای حکم قصاص بودند که با گذشت شاکیان و اولیای دم شاهد نجات این دو متهم از پای دار بودیم.

وی با اشاره به نقش شورای حل اختلاف در کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان گفت: این امر که از مهمترین سیاست‌های سازمان زندان‌ها به شمار می‌رود با جدیت در اردبیل دنبال می‌شود و شورای حل اختلاف استان نیز با جلب نظر شاکیان تلاش می‌کند در این حوزه گام بردارد.

ابراهیمی خوجین افزود: با تلاش‌های انجام شده و استفاده از ظرفیت این شورا در اردبیل در سال‌های اخیر با جلب رضایت شاکیان تعداد 739 نفر توسط شوراهای حل اختلاف ویژه زندان استان از زندان‌های اردبیل آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل اقدامات این شورا را گامی در راستای سیاست حبس‌زدایی دانست و تصریح کرد: این شورا ظرفیتی مهم برای حل و فصل اختلافات مردم به ویژه در پرونده‌های مهم به شمار می‌رود و مرجعی توانمند در این حوزه به شمار می‌رود.

ارسال نظرات