نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که قیمت واقعی سکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.
کد خبر: ۹۰۲۹۹۱۱
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه رئیس اتحادیه طلا از حباب 400 هزارتومانی سکه خبر داده است، اظهار داشت: اگر قیمت طلا را بر اساس نرخ ارز آزاد محاسبه کنیم، حباب اعلام شده درست است؛ اما در مقایسه با قیمت جهانی طلا و تورمی که وجود دارد حباب 400 هزارتومانی مبلغ درستی محسوب نمی شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بر اساس نرخ جهانی طلا، قیمت واقعی سکه حدود یک میلیون و 800 هزارتومان است با این حساب در حال حاضر قیمت سکه یک میلیون تومان حباب دارد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس دهم شورای اسلامی، با اشاره به اینکه نمی توان  سرنوشت سکه را برآورد کرد، ادامه داد: نمی توان از سرنوشت سکه پیش بینی داشت؛ چرا که شرایط به نحوی نیست که بتوان براساس آن آینده را برآورد کرد و تغییر قیمت سکه به تصمیمات کلان پولی، بانکی و ارزی دولت بستگی دارد.

وی با اشاره به نشست غیرعلنی مجلس برای بررسی مشکلات اقتصادی کشور، گفت: دراین جلسه گزارشی از وضعیت و شرایط اقتصادی ارائه شد و برای بهبود وضعیت هیچ تصمیم گیری صورت نگرفت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ستاد ارز مسئول تصمیمگیری در  شرایط کنونی است، بیان داشت: این ستاد با حضور سران سه قوه با بررسی پیشنهادات روند بهبود وضعیت اقتصادی کشور را رقم می زنند، در این ستاد در خصوص بازار متشکله ارزی و به رسمیت شناختن ارز توافقی برای حل مشکل صادرات و واردات کالا تصمیم گیری می شود.

ارسال نظرات