حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس جعفری گفت: نمایندگان مجلس باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشند و در راستای تصویب قوانین به قرآن و شریعت عنایت ویژه داشته باشند تا لبخندی بر لب مظلومان و مستضعفان جهان بنشانند
کد خبر: ۹۰۲۹۸۵۱
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، اول تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و یاران باوفایش، بیان کرد: قاضی باید صبوری، تکریم ارباب رجوع، عدالت در گفتار، شنیدن و دیدن حاضران، دوری از حرص و طمع، یکسان بودن همه افراد نزد وی، حرکت در مسیر حق را مد نظر قرار دهد.
وی گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، افراد با ارزشی برای قضاوت انتخاب می‌شوند و در حالی که این قوه نظارت بر دستگاه‌های دیگر دارد، خود نظارتی را هم مد نظر دارد زیرا دستگاه قضایی باید جز، سالم‌ترین دستگاه‌ها باشد.
حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: قاضی در رسیدن به حق باید دقت و احتیاط کند و با تفحص و جست‌وجوی بیشتری حکم را صادر کند، در رسیدگی به امور باید با صبر و حوصله تمام موارد را رسیدگی کند و وقتی به حکم رسید با قاطعیت برخورد کرده و حکم را صادر کند.
وی اظهار کرد: جوانان کشور در عرصه ورزش توانایی‌هایی دارند که نشان از تجربه آنان دارد و پیام مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به تیم ملی نشان از عنایت و توجه خاص معظم‌له به ورزش و ورزشکاران است.
امام جمعه کوهبنان با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، افزود: نمایندگان وکالت از مردم دارند؛ مردمی که اسلام و جمهوری اسلامی را می‌خواهند. لذا، نمایندگان باید از دستاوردهای انقلاب اسلامی صیانت کنند و در مقابل دشمنان قوی باشند.
جعفری عنوان کرد: نمایندگان مجلس باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشند و در راستای تصویب قوانین به قرآن و شریعت عنایت ویژه داشته باشند تا لبخندی بر لب مظلومان و مستضعفان جهان بنشانند چراکه قوانین مصوب در کشورهای غربی به نفع جامعه جهانی اسلامی نیست.
امام جمعه کوهبنان تأکید کرد: نمایندگان مجلس باید از خوی اشرافی‌گری و کاخ‌نشینی فاصله بگیرند، هیئت‌های نظارت در مجلس باید تقویت شوند تا رفتار نمایندگان را رصد کنند.
وی یادآور شد: هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع به دستور وهابی‌هاست که پس از آن هم شاهد جنایات متعدد آنان و جنگ‌هایی علیه مسلمانان بودیم قومی که بویی از اسلام نبردند.

 

ارسال نظرات