خبرهای داغ:
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قزوین
سرهنگ توکلی عنوان کرد: جمعا در خردادماه سال جاری در مقایسه با سال قبل، ۹۶ درصد افزایش جرایم داشته ایم و این امر نشان می دهد که کاربران بدون اطلاعات کافی اطلاعات خود را در اختیار این سایت ها قرار می دهند.
کد خبر: ۹۰۲۹۸۳۹
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین نشست خبری رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قزوین با اصحاب رسانه در محل سالن جلسات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد.
سرهنگ فخرالدین توکلی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قزوین در این نشست ضمن تشکر از اصحاب رسانه بیان کرد: در بحث جرایم فضای سایبری در سال جاری سیر صعودی داشته که این امر جای تاسف دارد.
وی گفت: امسال با رشد ۹۷ درصدی جرایم مواجه هستیم که غالبا تکراری هستند اما مشکلات عدیده ای را به وجود می آورند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قزوین اظهار کرد: بیشترین تخلفات سایبری مربوط به کلاهبرداری های اینترنتی، همچنین مزاحمت های اینترنتی و برداشت های اینترنتی است و در بحث کلاهبرداری های اینترنتی بیشترین مشکل در خصوص بارگذاری اطلاعات شخصی در سایت ها است که بحث ورود به درگاه ها و واریز وجه به این سایت ها را شامل می شود.
سرهنگ توکلی ضمن توصیه به کاربران عنوان کرد: کاربران در بحث خریدهای اینترنتی دقت زیادی در پروتکل های اینترنای، درگاه های اینترنتی، کدهای امنیتی و آدرس لینک سایتها داخلی داشته باشند.
وی عنوان کرد: بیشترین پرونده های ما در بحث برداشت از حساب های بانکی است که جمعا در خردادماه سال جاری در مقایسه با سال قبل، ۹۶ درصد افزایش جرایم داشته ایم و این امر نشان می دهد که کاربران بدون اطلاعات کافی اطلاعات خود را در اختیار این سایت ها قرار می دهند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قزوین افزود: در برداشت از حساب ها که شامل خریدهای اینترنتی و خرید از سایت های مجاز و غیرمجاز می شود کاربران به آدرس های اینترنتی دقت کنند.
سرهنگ توکلی اضافه کرد: چنانچه کاربران وارد سایت شدند اولا اطلاعات کارت را به طور مرتب و تنظیم شده انجام ندهند بلکه به شکل جابجا وارد کرده و در وارد کردن کد عبور امنیتی توجه لازم را داشته باشند.
وی یادآور شد: اگر کاربران اطلاعات کارت را وارد کردند و خرید انجام شد و پاسخی از مرکز دریافت نکردند مطمئنا کاربر وارد درگاه فیشینگ شده و لازم است بلافاصله رمز اینترنتی را تغییر دهد.
سرهنگ توکلی تصریح کرد: سایت ها به دلیل جذابیت و قیمت های غیر واقعی کاربران را جذب می کنند. بنابراین قبل از خرید، قیمت واقعی کالا را پیگیری کرده و قبل از واریز وجه حتما با شخص فروشنده صحبت کرده و از درستی خرید اطمینان حاصل نماید.
وی خاطرنشان کرد: رقم پرونده هایی که وجود دارد نگران کننده است و کاربر با یک اشتباه کوچک تمام اطلاعاتش در اختیار شخص هکر قرار می گیرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قزوین عنوان کرد: اگر کسی اطلاعات کافی در این امر ندارد از شخصی که دارای اطلاعات است کمک بگیرد.

سرهنگ توکلی ادامه داد: مجازات جرایم رایانه ای دارای تعریف جدیدی است و طبق قانون جرایم نقدی از ۴۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان می باشد.

وی تصریح کرد: در بخش تشخیص و پیشگیری با مرکز پلیس سایبری کشور در سنگاپور در ارتباط مستقیم هستیم و جرائم در مرکز پلیس فتا ناجا و مرکز سایبری کشور جدیدترین آپدیت ها را در زمینه کشف جرائم دارا می باشیم.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قزوین در پایان ضمن توصیه به کاربران گفت: اگر پول زیادی در دست دارید از طریق اینترنت از آن استفاده نکنید و مراقب پرداخت های خود از طریق درگاه های اینترنتی باشید.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها