خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) از تحویل منازل احداث شده توسط بسیج سازندگی استان همدان در شهر ازگله کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۹۸۳۵
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

تحویل منازل ساخته شده توسط بسیج سازندگی همدان به زلزله‌زدگان کرمانشاهشهرام صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهارداشت: در 23 آبان ماه 96 خبر وقوع زلزله 3.7 ریشتری در کرمانشاه و خسارت‌های ناشی از این زمین لرزه، همه را متاثر و غمگین کرد.

وی افزود: به محض آگاهی یافتن از بالا بودن خسارات مالی و جانی وارد شده به مردم مناطق زلزله زده؛ گروه‌های داوطلبی از سوی سپاه انصارالحسین(ع) همدان به شهر ازگله، کانون اصلی زلزله اعزام شدند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان داشت: با توجه به قرار داشتن قرارگاه تاکتیکی شهید همدانی در شهر ازگله، همدانی ها نخستین کسانی بودند که به کمک مردم زلزله‌زده شتافتند و در همان ساعات اولیه بسیاری از اقدامات پزشکی و درمانی توسط پزشکان مستقر در قرارگاه تاکتیکی شهید همدانی صورت گرفت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط سپاه انصارالحسین(ع) در روزهای اولیه وقوع زلزله در کرمانشاه گفت: کمک به مصدومان و آسیب‌دیدگان زلزله، توزیع وسایل گرمایشی، چادر، غذای گرم و... از اهم اقدامات صورت گرفته در روزهای اولیه وقوع زلزله توسط جهادگران همدانی در شهر زلزله‌زده ازگله کرمانشاه بود.

صادقی تصریح کرد: با آرام شدن اوضاع و مدیریت بحران صورت گرفته؛ مناطق زلزله‌زده برای مدیریت بهتر بین استان‌ها و نهادها و ارگان‌های مختلف تقسیم شد تا نحوه کمک‌رسانی و امدادرسانی به مردم آسیب دیده با عملکرد بهتری ادامه یابد.

 وی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی همدان وظیفه کمک رسانی به 31 روستای شهر ازگله را برعهده گرفت و همزمان با کمک‌رسانی به این مناطق و توزیع اقلام ضروری، اقدام به جمع آوری اطلاعات اولیه از این روستاها کرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اسکان اضطراری زلزله‌زدگان گفت: در اسکان اضطراری که با توجه به سرمای هوا و در پیش بودن زمستان اهمیت بسیاری داشت، استان همدان اقدام به توزیع چادر، پتو، وسایل گرمایشی، مواد غذایی و اقلام ضروری بین مردم کرد.

وی افزود: در این مرحله همچنین با استفاده از تجهیزات سپاه استان، آواربرداری منازل تخریب شده نیز در دستور کار قرارداشت.

صادقی با اشاره به حضور خیرین در مناطق زلزله زده و کمک‌رسانی آنها اظهار داشت: در همان روزهای اولیه مسئولین کشوری و استانی در شهر ازگله حضور یافته و قول های مساعدت دادند که به لطف خدا بسیاری از انها تا به امروز محقق شده است.

وی با بیان اینکه بخش دوم کمک‌رسانی در فاز اسکان موقت بلافاصله بعد از اسکان اضطراری آغاز شد، تصریح کرد: در این مرحله با کمک مردم، خیرین و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، 274 کانکس مسکونی و بهداشتی توسط بسیج سازندگی همدان در روستاهای هدف از پیش تعیین شده توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان اظهار داشت: با اتمام اسکان موقت، با توجه به تفاهم‌نامه فی مابین سازمان بسیج سازندگی و سازمان بهزیستی کشور، بسیج سازندگی متعهد با ساخت 400 باب واحد مسکونی برای زلزله زدگان کرمانشاه شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر ازگله منطقه هدف بسیج سازندگی همدان بود، ساخت 5 باب واحد مسکونی در این شهر به ما واگذار شد.

صادقی هدف از این کار را کمک رسانی به مردم آسیب دیده عنوان کرد و گفت: افراد تحت پوشش بهزیستی مشکلات و گرفتاری های خودشان را دارند و از طرفی هم توانایی تامین هزینه لازم جهت ساخت منازلشان را نداشتند، به همین دلیل مصمم شدیم که به این افراد کمک کنیم تا خانه هایشان را بسازند.

وی افزود: با مشخص شدن تعداد واحدهای که قرار بود بسیج سازندگی همدان احداث نماید ؛ کارمان را از اواخر اسفند ماه سال گذشته در شهر ازگله آغاز کردیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه در 10 اسفند ماه سال گذشته کلنگ احداث این پنج واحد به زمین زده شد، تصریح کرد: در این مراسم که با حضور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) سردار مجیدی برگزار شد، امام جمعه شهر ازگله و نمایندگان بهزیستی و بنیاد مسکن شهرستان ثلاث باباجانی نیز حضور داشتنند.

وی یادآور شد: براساس توافق صورت گرفته بسیج سازندگی موظف به ساخت واحدها تا مرحله سفت کاری یعنی؛ بدنه گچ و خاک، کف سیمان، بدون سیستم آب و برق بود اما با تدبیر مسئولان سپاه استان، مجموعه بسیج سازندگی استان همدان علاوه بر  تعهدات خود  واحدها را به صورت تمام شده و کامل یعنی کل کف سرامیک، بدنه سفیدکاری، کاشی‌های آشپزخانه و حمام و سرویس بهداشتی تا سقف و بدنه اتاق‌ها تا یک متر سرامیک شده و ساختمان با امتیازت کامل شهری و...  تحویل مددجویان می دهد.

صادقی عنوان کرد: در بحث ساخت وساز منازل زلزله زدگان تحت پوشش بهزیستی 12 استان به عنوان استان‌های محوری در این مناطق حضور داشتند تا کار ساخت و ساز واحدها را انجام دهند و همدان نیز یکی از استان‌های هدف در بحث ساخت و ساز است.

وی افزود: خوشبختانه بسیج سازندگی همدان با حمایت‌های فرمانده سپاه استان و مشارکت جهادگرانی که به صورت داوطلبانه در شهر مرزی ازگله حضور یافتند موفق شد کار ساخت و ساز را زودتر از موعد مقرر و قبل از سایر استان‌ها به پایان برساند و اولین استانی باشد که واحدها را به مددجویان تحویل می‌دهد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه همدان پیشگام تحویل منازل بازسازی شده زلزله‌زدگان کرمانشاه است از اتمام ساخت و ساز و تحویل منازل زلزله زدگان شهر مرزی ازگله کرمانشاه  در هفته آتی خبر داد.

وی اظهار داشت: کار ساخت واحدها بعد از 3 ماه فعالیت شبانه‌روزی جهادگران همدانی در تاریخ 13 خرداد به پایان رسیده و قرار است در10 تیرماه با حضور مسئولان کشوری و استانی طی مراسمی به مددجویان تحویل داده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات