سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی که از روز شنبه دوم تیر ماه جاری به میزبانی سنندج و در سالن مجتمع هنری فجر آغاز شده بود شامگاه دوشنبه با اجرای زنده چهار گروه موسیقی به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۰۲۹۸۲۲
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در بخش موسیقی و پانل‌های تخصصی جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی شب گذشته با اجرای گروه‌های هزار آواز تهران، آوای دل سیستان و بلوچستان، خوشنوایان سنندج و پاییز سلیمانیه به کار خود پایان داد.

نخستین اجرای شب پایانی مربوط به گروه هزار آواز تهران بود، اعضای این گروه آزاد و مهرداد میرزاپور، کاوان کریمی، بهمن فریاد رس، بابک پیمانی و وحید تاج بودند.

اجرای گروه‌ها با استقبال گرم و پرشور مردم و دوستداران هنر و موسیقی همراه بود و مسئولان برگزاری مجبور شدن علاوه بر ظرفیت ۴۰۰ نفری سالن فروردین مجتمع فجر، ۱۵۰ صندلی دیگر را به ظرفیت آن اضافه کنند.


دومین اجرا نیز توسط گروه آوای دل سیستان و بلوچستان برگزار شد، این گروه با هنرنمایی‌های خود توانستند نوای دیار سیستان را به گوش تماشاگران جشنواره برسانند.

خوانندگی این گروه که از گروه‌های برجسته موسیقی سیستان و بلوچستان بود بر عهده خداداد شکل زهی بود.

سومین گروه نیز خوشنوایان سنندج بودند که به عنوان دومین گروه موسیقی استان در این جشنواره برنامه‌های خود را اجرا کردند، اعضای این گروه صابر نظرگاهی، پیمان سلیم فرد، محمد گرجی، فراز معروفی و اقبال خدامرادی بودند.

آخرین اجرای موسیقی جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی نیز توسط گروه پاییز از سلیمانیه اقلیم کردستان عراق و در میان شور و ابراز احساسات حاضران در سالن فروردین برگزار شد.

این گروه با اجرای چند قطعه موسیقی نواحی مختلف اقلیم کردستان و آهنگ‌های شاد، حاضران را به وجد آورد، اعضای این گروه خلیل عبدالله سعید، لقمان سلیم فتاح، نیاز محمد عزیز، کاروان محمود، شوان قره داغی، سیروان جلال عارف، ریباز محمد امین و کوردو آزاد دولت، بلند قره داغی و نژاد برزنجی بودند.

در بخش پانل تخصصی نیز آخرین پانل توسط انور قره داغی با عنوان تقسیم بندی مقام‌های آواز کُردی و بررسی علمی موسیقی محلی برگزار شد.

آخرین شب جشنواره با توجه به اینکه با بازی تیم ملی ایران مقابل پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ همزمان شد، حاشیه‌هایی داشت و برخی حاضرین بازی تیم ملی را از طریق گوشی تلفن همراه خود دنبال می‌کردند و در لحظه به ثمر رسیدن گل تساوی تیم کشورمان توسط کریم انصاری فرد و از روی نقطه پنالتی، به افتخار تیم ملی ابراز شادی کردند.

بازار عکس خویشنداز (سفلی) با برخی شرکت کنندگان، عکس دسته جمعی با اعضای گروه ها، اهدای تندیس جشنواره به گروه‌ها و اتصالی کابل‌های سیستم صوتی سالن از دیگر حاشیه‌های شب پایانی جشنواره بود.


۱۱ گروه برتر موسیقی نواحی مختلف کشور از جمله اوای موج از بوشهر، شاخوه شین از کرمانشاه، تال از لرستان، دیلمون از گیلان، کانی از قوچان، هزار آواز از تهران، اوای دل از سیستان و بلوچستان و گروه‌های ئاگرین و خوش نوایان از کردستان و چند گروه دف نوازی، هه لپرکی، سنتور نوازان و ارکستر کوکان در این جشنواره حضور دارند.
مجوز اصلی این جشنواره که دبیرخانه دایمی آن در اداره کل امور اجتماعی استانداری کردستان قرار دارد از آذر ۱۳۹۳ در ۱۵ رشته مختلف فرهنگی و هنری اخذ شده است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات