سردار عبدالله ویسی از فرماندهان و یادگاران دوران دفاع مقدس در یادواره شهدای دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ لشکر عملیاتی بیت المقدس کردستان اظهار کرد: دفاع مقدس جزیی از هویت تک تک ماست که باید در پاسداری از آن کوشا باشیم. پذیرش قطعنامه از سوی امام راحل تمام معادلات سیاسی و نظامی جهان استکبار را برهم زد.
کد خبر: ۹۰۲۹۷۷۴
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار عبدالله ویسی از فرماندهان و یادگاران دوران دفاع مقدس در یادواره شهدای دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ لشکر عملیاتی بیت المقدس کردستان که در مهدیه سنندج برگزار شد اظهار کرد: دفاع مقدس جزیی از هویت تک تک ماست که باید در پاسداری از آن کوشا باشیم. پذیرش قطعنامه از سوی امام راحل تمام معادلات سیاسی و نظامی جهان استکبار را برهم زد.


وی گفت: شهدا اقتدار کشور، هادیان جامعه و شخصیت‌هایی هستند که خداوند به آن‌ها حیات جاوید داده و باید در محافل، آن‌ها را درک و فهم کرد جرا که شهیدان حاضر و ناظر هستند و خداوند عینا در قرآن کریم به جایگاه آن‌ها اشاره کرده است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی را بر مبنای قرآن کریم راه انداخت، افزود: مردم ما به پشتوانه قرآن کریم به این حرکت امام اعتماد کردند و برای حفظ آب و خاک خود از جان و مال خود مایه گذاشتند.

سردار ویسی خاطرنشان کرد: هدف اصلی امام از تشکیل جمهوری اسلامی ایران ایجاد جنبش بیداری اسلامی در تمامی دنیا بود که از همه جای جهان مسلمانان به این دین افزوده می‌شوند.

وی افزود: اسلام دین عقلانیت است و همه ما در ابعاد مختلف باید به دنبال پیدا کردن ارزش‌های اسلامی بوده و در راستای احیای دستورات الهی حرکت کنیم و همواره امام راحل (ره) و شهدای ما برای دفاع از اسلام اینطور جانانه تلاش کردند.

به گفته‌ی وی، نسل امروز تشنه شنیدن و دیدن حقایق دوران دفاع مقدس است و وظیفه ما بیان همه ایثارگری‌های این دوران به خصوص برای نسل جوان جامعه است.

سردار ویسی با بیا اینکه انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری بسیاری از ملل آزادی خواه جهان شد ادامه داد: استقرار حکومت اسلامی ایران نسیمی از اسلام پیامبر (ص) را در جهان متبلور کرد و لذا اهمیت انقلاب اسلامی بسیار بیشتر از حد تصورات موجود است.


وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) اسلام را به عنوان یک مکتب راهبردی و کاربردی در جامعه مطرح و عملی کرد، اضافه کرد: امام خمینی (ره) به دنبال ایجاد موج بیداری اسلامی در دیگر کشور‌ها بود تا الگوی کامل و جامع به جامعه بشری معرفی کند.

سردار ویسی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با عنصر مصلحت و دفاع از اسلام قدم به میدان گذاشت، گفت: باید ادامه دهنده‌ی راه شهیدانی باشیم که با جانفشانی‌های خود مسیر بزرگ منشی‌ها را به ما آموزش دادند.

در ادامه سرهنگ اسماعیلی معاون هماهنگ کننده لشکر ۲۲ عملیاتی بیت المقدس اظهار کرد: حضور محافل و مراسم شهدا، باعث رونق و جلا بخشیدن به جان و کارمان خواهد شد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی نسل جوان با اسطوره‌های دفاع مقدس، تقویت هویت اعتقادی در نسل جوان، بیمه کردن جامعه با برگزاری یادواره‌ها، ترویج روحیه ایثار و فداکاری و مقاومت و جامعه عمل پوشاندن به فرمان فرماندهی کل قوا که فرمودند: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، از جمله اهداف برگزاری این یادواره به شمار می‌رود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات