سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، نقش بکارگیری استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS) را در جذب سرمایه گذاری خارجی مهم دانست.
کد خبر: ۹۰۲۹۷۶۵
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، رحیم زارع  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،در خصوص ضرورت بکارگیری استانداردهای بین المللی حسابداری در تهیه صورت های مالی بنگاه های اقتصادی، گفت: لزوم حرکت شرکت ها و بنگاه های اقتصادی به تهیه صورت های مالی براساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS)بدیهی است.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارتقای شفافیت مالی یک ضرورت بوده و بطور طبیعی بکارگیری استانداردهای بین المللی حسابداری در ارتقای شفافیت مالی موثر است.

نماینده مردم آباده،بوانات و خرم بید در مجلس دهم شورای اسلامی، تصریح کرد:بانک مرکزی گام های خوبی برای بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) برداشته و در این راستا به بانک ها اعلام کرده  است، گزارش های مالی که از شفافیت لازم برخوردار نباشند را نخواهد پذیرفت.

جلوگیری از فسادهای اقتصادی با ارتقای شفافیت

زارع در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد:یکی از راهکارهای موثر در جلوگیری از فسادهای اقتصادی ارتقای شفافیت است.جذب سرمایه گذاری خارجی یکی از اولویت های اقتصادی کشور بوده که در برنامه ششم توسعه نیز روی انجام این مهم تاکید شده در این راستا باید بنگاه ها و شرکت های اقتصادی، به رعایت استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS)  توجه کافی داشته باشند.    

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:رعایت استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی باعث می شود عملکرد مالی بانک ها و بنگاه های اقتصادی کشور با شرکت ها و بانک های خارجی، قابل مقایسه باشد.

شایان ذکر است استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS) به مجموعه‌ای از استانداردهای حسابداری و مالی گفته می‌شود که از سوی هیات استانداردهای حسابداری بین المللی IASB تدوین شده و هدف از این استانداردها، تهیه صورت‌های مالی شرکت‌های سهامی در قالب یک استاندارد جهانی است.

ارسال نظرات