خبرهای داغ:
خمسه عنوان کرد: تا پایان سال جاری 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز می شود
کد خبر: ۹۰۲۹۷۶۳
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در جلسه ستاد سامانه های نوین آبیاری استان که با حضور منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین و معاونین و اعضای ستاد برگزار شد بیان کرد: تا پایان سال جاری 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز می شود.
وی گفت: از ابتدای سال جاری عملیات اجرایی 8 هزار و 887 هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری آغاز شده است که تا پایان سال جاری این میزان به اتمام خواهد رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات اجرایی سامانه نوین آبیاری با 296 طرح آغاز شده است.
خمسه عنوان کرد: سهمیه استان برای سال جاری در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی 5 هزار و 950 هکتار است ولیکن با توجه به سطح تعهد داده شده در مصوبات هیات دولت پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال جاری به 10 هزار هکتار برسد.
وی ضمن اشاره به پیشرفت های فیزیکی طرح ها افزود: متوسط پیشرفت فیزیکی طرح های آبیاری نوین در استان 53 درصد است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: متاسفانه مشکل اساسی در اجرای طرح های آبیاری نوین، عدم مشارکت کشاورزان در اجرای طرح ها و سهم خودیاری است که این امر به دلیل عدم تامین نقدینگی و سرمازدگی محصولات کشاورزی است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها