خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در نشست شهرداران شهرهای استان تهران عنوان کرد تجربیات موفق سازمان به عنوان یک تجربه بومی می‌تواند مورد استفاده شهرداران شهرهای دیگر قرار گیرد
کد خبر: ۹۰۲۹۵۹۲
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین، مهندس عبدالحسین رحیمی با تاکید بر اینکه هدف شهرداری کسب درآمد و سود نیست گفت: سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با هدف حذف واسطه‌ها و حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان شکل گرفته است، بنابراین هم در واگذاری غرفه‌ها و هم در نحوء بهره‌برداری آن‌ها از سوی سازمان نظارت دقیقی صورت می‌گیرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین با اشاره به توسعه بازارهای میوه و تره بار در تهران و رضایت مندی حداکثری شهروندان گفت: توسعه موفق بازارهای ما به دلیل برخورداری از تیم جوان، تحصیل کرده و با انگیزه بوده است. ما بازارهایمان را با الگوسازی مناسب، بومی کردیم و با بهترین کیفیت به شهروندان ارائه کردیم که شهرداران شهرهای دیگر می‌توانند از آن به عنوان یک تجربه موفق بومی استفاده کنند.
مهندس رحیمی به طرح دستچین و طرح سبزی بدون گل و ریشه اشاره کرد و گفت: اجرای طرح دستچین تحولی در میادین و بازارهای میوه و تره بار سازمان ایجاد کرده است و بر اساس نظرسنجی نهادهای مستقل شهروندان از عملکرد سازمان رضایت حداکثری دارند. در طرح سبزی بدون گل و ریشه 33،800،000،000 تومان به اقتصاد خانواده کمک شده است.
وی با اشاره به طرح همیار مشتری و خدمات مورد نیاز سالمندان در میادین میوه و تره بار افزود: سازمان، با توجه به حضور روزانه بیش از ۵۰۰ هزار شهروند از جمله افراد سالمند و کهنسال در میادین و بازار‌های میوه و تره بار جهت تامین مایحتاج روزانه خود، با به کارگیری افرادی تحت عنوان همیار مشتری در 176 میدان و بازار میوه و تره بار به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان اقدام کرده است. در طرح همیار مشتری، افراد تعیین شده با لباس مشخص در صورت تمایل و نیاز شهروندان به صورت رایگان نسبت به حمل بار نیازمندان و سالمندان کمک می‌کنند؛ همچنین میادین و بازار‌های میوه و تره بار این آمادگی را دارند تا در صورت نیاز، ویلچر مناسب در اختیار مراجعان قرار دهند.
مهندس رحیمی در ادامه با تاکید بر لزوم زیرساخت‌های مناسب برای حضور شهروندان کم توان در اجتماع اظهار داشت: سازمان مدیریت میادین بدین منظور اقدام به بازسازی 196 میدان و بازار میوه و تره بار برای استفاده کم توان جسمی و حرکتی کرده است و 167 پارکینگ اختصاصی برای این شهروندان عزیز در نظر گرفته شد.
وی به طرح سبد مهربانی به عنوان دیگر طرح سازمان با هدف جلب مشارکت شهروندان در حمایت از اقشار آسیب پذیر اشاره کرد و گفت: سبد مهربانی با ترویج فرهنگ محرومیت زدایی با شعار " می توانی اهدا کن، نیاز داری بردار " توانسته توجه بسیاری از شهروندان را به خود جلب کند. 4،500،000،000 تومان شارژ این سبدها نشان دهنده مشارکت شهروندان در این طرح است.
مدیرعامل سازمان میوه و تره بار با اشاره به اینکه تمامی تجارت سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار به عنوان تجربیات موفق بومی می‌تواند در استان‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرد، گفت: یکی از راهکارها برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت میوه ایجاد بازارهای میوه و تره بار است چون در این بازارها قیمت و کیفیت دائما رصد و کنترل می شود. افزایش بازارها در سراسر کشور می تواند شاخص رضایت مندی شهروندان را در پی داشته باشد.
گفتنی است، در پایان این نشست یک روزه، شهرداران شهرهای استان تهران در بازدید از میدان صادقیه، از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و دستاوردهای سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار قرار گرفتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها