آهنگر با بیان اینکه بزرگان و فرهیختگان تنها راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی را افزایش آگاهی مردم می‌دانند، اضافه کرد: عدم آگاهی باعث شده که روز به روز شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی باشیم ولی باید بدانیم مقابله‌گر اصلی خود مردم هستند.
کد خبر: ۹۰۲۹۵۲۵
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احسان آهنگر در جلسه فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و امام راحل، اظهار کرد: ما سرباز انقلاب هستیم و در پشت روحانیت حرکت می‌کنیم تا در راه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی آن‌چنان که باید عمل کرده و پله‌های پیشرفت و ترقی را یکی پس از دیگری طی کنیم.

وی با اعلام اینکه در جوامع اسلامی به‌ویژه کشور ایران سازمان‌های مردم‌نهاد از دیرباز مشغول فعالیت بودند، گفت: شکل‌گیری انقلاب اسلامی در سایه سازمان‌دهی منظم همین تشکل‌های مردمی اتفاق افتاد، تا آنجایی‌که اگر دولتی به سازمان‌های مردم نهاد و تشکلات مردمی توجه کمتری کرد نتوانست مسیر ترقی را به خوبی طی کند.

معاون امور فرهنگی سپاه کربلای مازندران بیان کرد: در تقویم کشورمان روزهایی چون 14 و 28 مرداد را داریم که روز تشکیل روحانیت و پس از آن تشکیل انقلاب مشروطه با همراهی سازمان‌های مردم‌نهاد و در پی آن تشکیل حکومت انقلاب اسلامی با همت مردم  کشورمان رقم خورد.

آهنگر خاطرنشان کرد: دوره دفاع مقدس دوره‌ای بود که همدلی و اتحاد مردم حاضر در صحنه را به تصویر کشید و حادثه عظیمی چون تشکیل حکومت انقلاب اسلامی را رقم زد.

وی با اشاره به مسئله آسیب‌های اجتماعی که به یکی از مهم‌ترین موضوعات روز جامعه تبدیل شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید فراوانی به مسؤولان قوا برای رسیدگی به مسائل آسیب‌های اجتماعی و اقداماتی که برای کاهش آن ضرورت دارد، متاسفانه حدود 20 سال در مقابله با این آسیب‌ها عقب هستیم و دلیل آن برمی‌گردد به اینکه به‌جای پیشگیری سعی کردیم مقابله کنیم و رفتار قهرآمیز نتیجه عکس خواهد داد و منجر به واماندگی اجتماعی و در پی آن به بی‌تفاوتی اجتماعی تبدیل می‌شود.

معاون امور فرهنگی سپاه کربلای مازندران با اعلام اینکه هیچ جامعه‌ای مصون از آسیب‌های اجتماعی نیست، افزود: آسیب‌های اجتماعی چون طلاق، اعتیاد و سایر لکه ننگی برای نظام جمهوری اسلامی است.

آهنگر با بیان اینکه بزرگان و فرهیختگان تنها راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی را افزایش آگاهی مردم می‌دانند، اضافه کرد: عدم آگاهی باعث شده که روز به روز شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی باشیم ولی باید بدانیم مقابله‌گر اصلی خود مردم هستند.

وی یادآور شد: همان‌گونه که در بحث اقتصاد مقاومتی مردم نقش نخست را دارند در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی هم خود مردم باید تلاش کرده که در این بین مشارکت سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

معاون امور فرهنگی سپاه کربلای مازندران افزود: سازمان‌های مردم نهاد با حمایت و تقویت شدن توسط ارگان‌های دولتی می‌توانند نقش موثرتری داشته باشند.

آهنگر گفت: رمز موفقیت در این است که اخلاص را سرلوحه همه کارها قرار داده و به‌دنبال آن استقامت در کار داشته و همچنین داشتن روحیه جهادی انقلابی می‌تواند ما را به قله‌های پیروزی برساند؛ چراکه افرادی که این ویژگی‌ها را دارند و دشمن‌شناس هستند و نقاط ضعف دشمن را تشخیص می‌دهند به پیروزی دست پیدا می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها