کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: مقاومت جانانه انصارالله در یمن سبب شد ائتلاف عربی و متحدان آنها با شکست مواجه شده و خسارات بسیار سنگین و بی سابقه ای به آنها وارد شود.
کد خبر: ۹۰۲۹۳۹۱
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
اصغر زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ به تحلیل و بررسی تحولات اخیر یمن پرداخت و اظهار کرد: سه سال از آغاز تهاجم جنایتکارانه رژیم آل سعود و ائتلاف عربی بر مردم بی دفاع یمن می گذرد و عربستان که روزگاری فکر می‌کرد می تواند ظرف مدت کوتاهی، یمن را با شکست مواجه کند این روزها متحمل ناکامی های شدیدی در سوریه و عراق شده است.

وی افزود: خوشبختانه انصارالله یمن انسجام و وحدت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده و موفق شده است پاسخ کوبنده‌ای به حملات و تهاجمات گسترده رژیم سعودی و ائتلاف عربی داده و عمق استراتژیک آل سعود و عمارات را مورد هدف قرار دهد.

کارشناس مسائل خاورمیانه عنوان کرد: قدرت پیدا کردن نیروهای مقاومت یمن سبب شد ایالات متحده آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی و برخی از کشورهای هم پیمان آنها وارد میدان شده و در کنار نیروهای ائتلاف عربی علیه نیروهای یمن وارد جنگ رو در رو با مقاومت یمن شوند.

زارعی گفت: همزمان با روی کار آمدن ترامپ، فشارهای زیادی بر روی کشورهای منطقه در حال اعمال است که همین مساله باعث پشت پا زدن آنها به آرمان مقدس فلسطین و همراهی با رژیم صهیونیستی شده است؛ در همین راستا امارات متحده عربی سعی دارد با پرداخت مبالغ بسیار گزاف، اقدام به خرید منازل مردم فلسطین کرده و به توطئه های آمریکا جامه عمل بپوشاند.

وی تشریح کرد: انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به بیت المقدس هم توطئه دیگری است که از آن به معامله قرن یاد می شود؛ در واقع آمریکا تصمیم دارد با این اقدام طومار آرمان فلسطین را برای همیشه در هم بپیچد.

این کارشناس خاورمیانه تصریح کرد: آمریکا با استفاده از تمام ظرفیت های خود در منطقه در حال تلاش است تا با تصرف بندر استراتژیک الحدیده، حلقه محاصره مردم یمن را کامل کرده و تنها منفذ و راه مواصلاتی یمنی ها را مسدود کند؛ البته مقاومت جانانه انصارالله در یمن سبب شد ائتلاف عربی و متحدان آنها با شکست مواجه شده و خسارات بسیار سنگین و بی سابقه ای به آنها وارد شود.

زارعی در پاسخ به ادعاهای بی اساس آل سعود مبنی بر دخالت ایران در مقاومت یمن اظهار کرد: اینگونه اتهامات نمی تواند سلب مسئولیت از جنایات و اقدامات تجاوزکارانه ائتلاف عربی کند؛ مقاومت یمن به تنهایی به این توانمندیها دست پیدا کرده است، چرا که تمام مسیرهای منتهی به یمن مسدود بوده و تحت تسلط و اشراف ائتلاف عربی صهیونیستی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تنها راه حلی که می تواند منجر به کاهش جنایات و ایجاد ثبات و امنیت در یمن شود، مذاکره و به رسمیت شناختن حقوق ملت یمن است که باید از طریق مراجعه به آراء مردم صورت گیرد؛ هر گونه مداخله خارجی از ناحیه کشورهای عربی و هم پیمانان آنها محکوم بوده و انصارالله و ملت یمن که چند سال است در حال مقاومت هستند، این سختی ها را تحمل کرده و در آینده هم تحت فشار و زور متجاوزان تسلیم نخواهند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها