آموزش‌ خدمات اولیه اورژانسی با همکاری مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت برای کارگزاران حج برپا می‌‌شود تا در مواقع اضطراری پیش از رسیدن نیروهای امدادی، امکان مداوای اولیه وجود داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۲۹۳۷۵
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، زائران خانه خدا در هر کاروان برای ایجاد انسجام و هماهنگی بیشتر بین زائران و مسؤولان کاروان و مدیریت مناسب‌تر امور اجرایی به گروه‌های کوچکتر تقسیم می‌شوند تا خوشه‌ای و مشارکتی امکان ساماندهی کاروان‌ها وجود داشته باشد؛ بر همین اساس، از میان زائران داوطلب همکاری، به نسبت مورد نیاز، چند نفر به عنوان «یاوران حجاج» انتخاب می‌شوند تا به عنوان «سرگروه» فعالیت کنند.

این افراد که بخشی از عملیات در کاروان‌ها را بر عهده می‌گیرند، توسط مدیران کاروان‌ها شناسایی خواهند شد و بعد از تأیید روحانی کاروان در سامانه‌ای به ثبت اطلاعات خود می‌پردازند و تحت شبکه‌ای خاص قرار می‌گیرند که هدف از این اقدام ایجاد وحدت‌رویه و اطلاع‌رسانی مناسب برنامه‌ها و همکاری بیشتر است.

بر همین اساس یکی دیگر از وظایف یاوران حجاج در این سفر نورانی ارائه خدمات اولیه اورژانسی برای زائران خانه خدا است که این آموزش‌ها با همکاری مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت برای کارگزاران حج برپا می‌‌شود تا در مواقع اضطراری پیش از رسیدن نیروهای امدادی، امکان مداوای اولیه وجود داشته باشد.

یاوران حجاج در این آموزش‌ها در کنار ماساژ قلبی، سایر فوریت‌های پزشکی را می‌آموزند؛ همچنین کتاب آموزشی به منظور آموزش کمک‌های اولیه برای حجاج تدوین شده و در اختیار کاروان‌ها قرار می‌گیرد. علاوه بر این، دوره‌های آموزشی همراه با کتاب برای افراد پیش‌بینی شده است.

امسال 85 هزار و 200 نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند که اولین گروه 27 تیرماه به عربستان اعزام خواهند شد.

ارسال نظرات