جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:
جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان فرهنگ ایثار و شهادت را فرهنگی نجات‌بخش دانست و گفت: این فرهنگ که نشأت گرفته از روحیه از خودگذشتگی رزمندگان انقلاب در مقابل دشمنان است، سرشار از عشق به خدا، ولایت، خدمت‌گذاری، ایثار و گذشت است.
کد خبر: ۹۰۲۹۳۷۰
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، «سردار حمزه فلاح» در آیین تجلیل از ایثارگران و کارکنان نمونه قوه قضاییه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش، اظهار کرد: خوشبختانه بسیاری از ویژگی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس امروزه در کارکنان و اعضای قوه‌قضاییه نمود عینی دارد.

وی با اعلام اینکه هر چه داریم از ایثارگری و شهادت‌هاست، افزود: باید فرهگ ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی و خدمت در جامعه نهادینه و گسترده شود.

فلاح با اشاره به اینکه ادبیات دفاع مقدس ادبیاتی است که با تأسی از فرهنگ ناب اسلام، عاشورا و قرآن شکل گرفته است، ادامه داد: این فرهنگ در حصار زمان متوقف نمی‌شود و همواره جاری و نجات بخش است.

وی با تأکید بر اینکه عبور از مشکلات نیازمند استقرار این فرهنگ در کالبد جامعه است، تصریح کرد: برای صیانت از شرافت، کرامت و امنیت باید به ادبیات دفاع مقدس رجوع کنیم.


وی با ذکر اینکه باید رفتار و کردار ما در عرصه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و اجتماعی همسو با این فرهنگ باشد، بیان کرد: همان‌گونه که نام شهدا زینت‌بخش کوچه‌ها و خیابان‌های ما هستند، رسم و آیین این عزیزان نیز باید در کار و زندگی‌مان عینیت یابد.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با ذکر اینکه همگی امروز مسئولیم تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم، افزود: این فرهنگ نجات‌بخش است و جامعه‌ای که ایثار و جانفشانی در آن نباشد، یک جامعه شکست خورده است.

وی با تأکید بر اینکه عنصر «رهبری» و «انسان‌های فداکار» دو عامل پیشرفت هر جامعه‌ای است، گریزی به بیداری اسلامی در کشور‌های عربی زد و گفت: شاهد آن هستیم که این حرکت‌ها در کشور‌های دیگر که با الگوگیری از جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، به دلیل فقدان رهبری مناسب در نیمه راه متوقف شد.

فلاح با بیان اینکه انسان‌های فداکار عنصر دوم پیشرفت در جامعه هستند، خواستار شد: این افراد شناسایی و شناسانده شوند چرا که بدون توجه به این پتانسیل، شکست بدیهی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه انسان‌های فداکار از جمله پیشمرگان کرد مسلمان، شهدا، همسران و خانواده شهدا و جانبازان بودند که با صبر خود امروزه ما را به الگویی موفق برای سایر کشور‌ها بدل کردند، خاطرنشان کرد: آرامش و امنیت امروز را مرهون همین جانفشانی و صبوری این انسان‌های بزرگوار هستیم به همین خاطر است که فرهنگ ایثار و انسان‌های فداکار از الزامات جامعه کنونی به ویژه در شرایط حال است.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه فضای مجازی در استان کردستان متولی خاصی ندارد، هشدار داد: دشمن از این دریچه در حال تلاش برای گرفتن این فرهنگ از استان است.

وی با ذکر اینکه بر تمام ماست که فرهنگ جهاد و شهادت و هم‌چنین ادبیات دفاع مقدس را در جامعه ترویج دهیم، یادآور شد: روحیه جهادی نجات‌بخش جامعه است، فلذا باید با آگاهی و بصیرت فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته و آن را در جای جای سیره زندگیمان جاری و ساری کنیم.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات