مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه سپاه ناحیه تربت حیدریه:
مسوول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه ناحیه تربت حیدریه اظهار کرد: درجامعه کنونی ما موانع توسعه اخلاقی وجود دارد که ابتدا باید توسط مسئولین برداشته شود.
کد خبر: ۹۰۲۹۳۶۱
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام ابوالفضل آرمان درجمع روحانیون و سرگروه‌های صالحین این ناحیه، اظهار کرد: درجامعه کنونی ما موانع توسعه اخلاقی وجود دارد که ابتدا باید توسط مسئولین برداشته شود

وی در ادامه افزود: باوجود گستردگی مواعظ و همچنین تریبون‌های مذهبی، شکاف عمیقی بین اخلاق نظری و عملی آن وجود دارد و درجامعه شاهد آن هستیم.

حجت الاسلام آرمان سپس با اشاره به وضعیت ناهنجار جامعه دینی کنونی کشور نیز گفت: متاسفانه در جامعه کنونی کشور که هم جامعه ما دینی است و هم حکومت ما هم حکومت دینی است، ولی مشاهده می‌کنیم که بی اخلاقی در سطوح مهمی از حاکمیت و جامعه وجود دارد که واقعا برای یافتن راه حل برداشتن این موانع چه باید کرد؟

یکی از چالش‌های مهم جامعه کنونی ما فقیر تمرین و ممارست است

مسوول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه ناحیه تربت حیدریه یکی از اصلی‌ترین چالش‌های جامعه کنونی کشورمان را فقر تمرین وممارست دانست و افزود: متاسفانه قسمت اعظم تفکر جامعه، رسیدن یک شبه به موفقیت است در حالیکه اگر به افراد موفق و الگو‌های بارز اخلاقی کشورمان، افرادی همچون: شهدای گرانقدرمان و یا علمای بزرگ اخلاق دقت کنیم، به یک نکته مهم می‌رسیم و آن نکته هم تمرین و ممارست و سختی کشیدن در راه رسیدن به کمال اخلاقی است.

حجت الاسلام آرمان در پایان علت دیگر این ناهنجاری را رفتار سوء و عملکرد نادرست برخی مسئولین دانست و افزود: هرچقدر درجامعه توسط مسئولین دروغگویی و معضلات اخلاقی ترویج شود، سنگ زیرین اجتماع نیز آن را پذیرا هستند و تلاش می‌کنند که خود را همرنگ مسئولین نمایند و بالعکس اگر مسئولین جامعه صالح باشند، قطعا و بلاشک مردم هم به تبع آن‌ها صالح خواهند شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها