رئیس اداره تبلیغات اسلام دهگلان

مهم‌ترین رسالت سازمان تبلیغات اسلامی مروج فرهنگ دینی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان گفت: مهم‌ترین رسالت سازمان تبلیغات ترویج فرهنگ دینی در جامعه است
کد خبر: ۹۰۲۹۳۵۵
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
حجت الاسلام محمد علی عظیمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره)، اظهار کرد: این نهاد با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پر بار اسلامی و تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص‌های اعتقادی فعال شد.

حجت‌الاسلام محمد علی عظیمی با اشاره به نقش سازمان تبلیغات اسلامی افزود: این سازمان یک نهاد پربرکت در جامعه است که همه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حول محور این سازمان می‌گردد.

وی تصریح کرد: نقش سازمان تبلیغات اسلامی در جامعه بسیار مهم و تأثیرگذار است و این نهاد برخاسته از دین توانسته است در همه زمینه‌ها حضور داشته باشد و نیاز‌های دینی جامعه و به‌ویژه شبهات جوانان را برطرف کند.


حجت الاسلام عظیمی با بیان این که فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی تاکنون اثرات و کارکرد‌های زیادی در جامعه داشته است، افزود: در حال حاضر نیز مهم‌ترین هدف این نهاد مقدس نشر و گسترش و تعمیق فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه بوده و فعالان تبلیغات اسلامی با تمام توان در حال انجام این رسالت هستند.


رئیس اداره تبلیبغات اسلامی دهگلان بیان داشت: تبلیغ و رساندن پیام وحی به عمق جان انسان‌ها وهدایت آنان به سوی ارزش‌های الهی و جاودان، از آشکارترین رسالت‌های انبیای الهی بوده و امروزه بر دوش مبلغین و روحانیون است.

عظیمی گفت:سیاست اصلی و اساسی سازمان تبلیغات اسلامی، استفاده از فضای فرهنگی و تلاش در زمینه اشاعه و احیای معارف اسلامی است و سازمان تبلیغات اسلامی دهگلان در این زمینه توانسته است به خوبی عمل کند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نقش سازمان تبلیغات اسلامی در اجرای برنامه‌های جامعه بیان داشت: تشکیل جلسه‌های ستاد شئون مناسبت‌های دینی و مذهبی، شورای فرهنگ عمومی و نیز حضور در جلسه‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و احیای زکات نشان از اهمیت حضور این نهاد دینی در جامعه دارد.


اهمیت توسعه فرهنگ دینی

حجت الاسلام محمد علی عظیمی به اهمیت توسعه فرهنگ دینی در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: مقوله تبلیغ و حرکت در مسیر توسعه فرهنگ دینی، پیمودن راهی بزرگ و درعین حال پرمسئولیت است.

وی ادامه داد: توجه به موضوع فرهنگ، جهت‌دهنده دیگر عرصه‌های توسعه در جامعه اسلامی ماست، به گونه‌ای که می‌توان اذعان کرد‌گونه‌های دیگر توسعه را هدفمند می‌کند و صبغه فرهنگی به آن‌ها می‌بخشد.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان با اشاره به نقش سازمان تبلیغات اسلامی کشور در حوزه ترویج فرهنگ دینی عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید با شناخت ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در هر استان به کمک رسانه‌های آن استان بیاید و نسبت به برنامه‌ریزی درزمینه توسعه فرهنگی اقدام کند.

وی همچنین به برنامه‌های جامع و کاربردی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی توانسته است با ایجاد همنوایی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، بانوان، جوانان، اوقات فراغت، گفتمان‌های دینی، فناوری‌های نوین و همچنین رسانه از ظرفیت‌های مجازی، نشریات و نوشته‌ها در حوزه تبلیغ دینی بهره‌کافی ببرد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار