با افزایش یک کاروان به ظرفیت حج شهرستان میبد امسال 3 کاروان از این شهرستان به حج تمتع اعزام می شوند.
کد خبر: ۹۰۲۹۳۳۴
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از میبد خبر، ۴۰۵ نفر از متقاضیان شهرستان میبد برای اعزام به حج تمتع سال جاری ثبت نام شده اند که در قالب ۳ کاروان راهی سرزمین وحی خواهند شد.

هدایت زارع مدیر یکی از کاروان‌های میبد در خصوص وضعیت کاروان حج این شرکت بیان داشت: این کاروان از ۱۱۵ زائر متشکل از ۵۲ مرد و ۶۳ زن می‌باشد که که تاریخ پرواز ۱۳ مردادماه جاری است و هزینه در یافت شده از هر زائر ۱۵ میلیون و ۱۵۲ هزار تومان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۶ دوره کلاس در زمینه حج برگزار شده، ابراز داشت: همایش کلی حج ۱۵ تیرماه به صورت استانی برگزار خواهد شد.

علیرضا زارع مدیر دیگر کاروان حج شهرستان اظهار داشت: ۱۶۰ زائر متشکل از ۸۱ زن و ۷۹ مرد به همراه ۶ نفر از عوامل در این کاروان هستند و با توجه به درجه کیفی هتل‌ها از هر زائر ۱۷ میلیون و ۳۲۶ هزار تومان دریافت شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته به هر زائر ۳۰۰ دلار تعلق گرفت، افزود: امسال هنوز میزان مشخص در این زمینه در نظر گرفته نشده است. زمان پرواز این کاروان نیز ۱۴ مردادماه جاری می‌باشد.

زارع با اشاره با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی به زائران توصیه داشت: در جهت حمایت از تولید و خرید کالای ایرانی و خروج ارز از کشور با هماهنگی اتاق اصناف اقدام به معرفی تعدادی از فروشگاه‌های شهرستان جهت خرید حجاج کردیم که این فروشگاه‌ها اجناس را با قیمت ارزانتر و شرایط پرداخت بهتر عرضه می‌کنند.

سید احمد شمس الدینی نیز در ارتباط با کاروان خود اظهار داشت: این کاروان با ۱۳۵ زائر متشکل از ۶۷ مرد و ۶۸ زن می‌باشد که هزینه دریافت شده به ازای هر زائر ۱۳ میلیون ۸۰۵ هزار و ۹۰۰ تومان بوده و زمان پرواز این کاروان نیز ۱۶ مردادماه جاری است.

وی تفاوت نرخ دریافتی از زائرین در کاروان‌ها را بر اساس نوع و کیفیت هتل‌ها و مدت زمان حضور زائرین دانست و خاطرنشان ساخت: امسال مدت زمان حضور زائران در عربستان بین ۳۱ تا ۳۶ روز می‌باشد.

علی اصغر شریفی مدیر حج و زیارت یزد نیز در این گزارش با بیان اینکه شهرستان میبد بعد از مرکز استان بیشترین زائرین حج را به خود اختصاص داده در رابطه با لغو پرواز‌های عتبات عالیات اظهار کرد: بدلیل پر نشدن پرواز‌ها و با توجه به اینکه در فصل امتحانات هستیم این ۲ پرواز لغو شده که با شروع مرحله جدید اعزام ها، پرواز‌ها دوباره برقرار خواهد شد.
ارسال نظرات