سید ساجد یعقوبی
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل،
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل گفت: شهدا دانشجویان مکتب عاشورا هستند و با تأسی از آموزه های کربلا در سنگر جبهه ها برای کشور افتخار آفرینی می کنند.
کد خبر: ۹۰۲۹۲۸۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷

شهدا دانشجویان مکتب عاشورا هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، داریوش لطیفی عصر امروز در دیدار با خانواده شهید مرزبانی "محبوب قربانی" از شهدای ناجا، اظهار داشت: امروز در سایه شهدا قدم در عرصه‌های علمی و فرهنگی گذاشته ایم و برای ما مایه افتخار است که دقایقی در کنار خانواده‌های شهدا باشیم و از معنویات و اخلاص شما درس و الگو بگیریم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل با اشاره به اینکه شهدای مرزبان شهدای مدافع وطن هستند، گفت: شهدا در سنگر‌های علم تلاش می‌کنند و عزت آفرین هستند و هم در سنگر‌های جبهه‌های حق در مقابل دشمنان اسلام و کشور جانانه ایستادگی کردند و شهدا، دانشجویان مکتب عاشورا هستند و با تأسی از آموزه‌های کربلا برای کشور افتخار آفرینی می‌کنند.

لطیفی تصریح کرد: هیچ چیز در این دنیا بالاتر از مقام شهادت نیست و شهادت و سپردن جان در سنگر جبهه‌ها به خدای متعال لیاقت می‌خواهد و مطمئنا شهدا با خدای خود معامله آسمانی بسته اند که در این مسیر قدم برداشته اند.

وی افزود: داشته‌های ما برگرفته از رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدای گرانقدر شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع وطن است و ما باید در دانشگاه‌ها پیام این شهدا را به دانشجویان بیاموزیم و خدمتگذار و خادم شهدا باشیم و امروز افتخار ما این است که در یک دانشگاه شهیدپرور در استان مشغول به خدمت می‌باشیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل بیان کرد: خدمت به دین خدمت به اسلام است و شهدا و رزمندگان و ایثاگران ما در راه دین و ولایت واقعا جانفشانی داشتند و همه ما باید همچون شهدا حافظ این انقلاب و اسلام باشیم.

شهدا دانشجویان مکتب عاشورا هستند

مردم و مسئولان نباید لحظه‌ای از تکریم پدران و مادران شهدا دست بردارند

معین الدین اسدی مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل در این دیدار گفت: پدران و مادران شهدا، ولی نعمتان این جامعه هستند و روحیه خانواده‌های شهدا بسیار بالا است و به برکت شما پدران و مادران شهدا امروز فرزند شهیدی در جامعه از مرز‌ها کشور دفاع می‌کند.

وی افزود: مردم و مسئولان نباید لحظه‌ای از تکریم پدران و مادران شهدا دست بردارند چرا که حضور خانواده‌های شهدای در کشور یک ارزش است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل، اشاره به مراسم تشییع این شهید بزرگوار داشت و گفت: پیکر شهید محبوب قربانی در استان یک تشییع بی نظیر بر روی دوش مردم انقلابی اردبیل بود و با حضور این شهید در روستا که شکوه عظمت زبان را قاصر می‌کرد عطر و بوی شهید را در فضای روستا پیچاند.

اسدی با بیان اینکه شهید محبوب قربانی پنجاه و ششمین شهید دانشجوی این استان است، گفت: در جامعه ما بودن شهدا از میان دانشجویان مایه فخر است.

فرزندم شهید راه دین است/ خدمت به دین خدمت به اسلام است

در این دیدار پدر شهید محبوب قربانی با بیان اینکه فرزند شهیدم شهید راه دین است، گفت: فرزند من شهید راه دین است و خدمت به دین خدمت به اسلام بوده و شهید اسلام متعلق به جهان اسلام و ملت عزیزمان است.

وی ادامه داد: "محبوب" 12 سال پیش با شور اشتیاق استخدام نیروی مرزبانی شد و همیشه می‌گفت: راه عزت در این شغل هست و ان شاء الله خدا ما رو در این راه سربلند کند و از من و مادرش همیشه طلب دعا داشت و فرزندم خدمت خود را صادقانه و با اخلاص به اتمام رساند.

پدر شهید قربانی افزود: مردم عزیز ایران ادامه دهنده راه شهدا و راه ولایت باشند چرا که وجود شهدا در کشور یک سرمایه است و همه باید با کار‌های صالح خودشان حافظ خون شهدا، اسلام و کشور باشند.

وی ادامه داد: پسرم همیشه با محبت با من صحبت می‌کرد و در دوران خدمت هر بار که تماس میگرفتم در اولین تماس جوابم را می‌داد، حال هرکجا بود جواب من را بی پاسخ نمیگذاشت و محبوب آنقدر با عشق و با صفا بود که هنگام صحبت با آن لذت می‌بردم.

در این دیدار رئیس و اعضای دانشگاه جامع علمی کاربردی و رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل مدرک پایان تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی حرفه‌ای شهید محبوب قربانی که دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی اردبیل بود را تقدیم پدر شهید کردند.

شهید محبوب قربانی همزمان با شب شهادت حضرت علی (ع) و لیالی قدر امسال در درگیری با تروریست‌ها در شهرستان مرزی سردشت از توابع آذربایجان غربی به شهادت رسیده بود.

گزارش از: سید ساجد یعقوبی

ارسال نظرات