دادستان شهرستان ساوه در خصوص پرونده شهرداری و شورای اسلامی شهر و صدور قرار تعلیق برای تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران ادارات ساوه گفت: برخی از تخلفات محرز و با صدور کیفر خواست به دادگاه ارجاع شده است تا حکم نهایی صادر شود.
کد خبر: ۹۰۲۹۲۸۲
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مجید علیپور دادستان شهرستان ساوه در نشست با اصحاب رسانه ساوه به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر، با بیان اینکه رسیدگی به بسیاری از تخلفات اداری و مالی در صلاحیت دستگاه قضائی شهرستان نیست، گفت: برای رسیدگی به این پرونده‌ها دستگاه قضایی با اعلام گزارش به مرکز استان برخورد قانونی، با هرگونه تخلف اداری و مالی در دستگاه‌های اجرایی شهرستان را به مرجع قضایی مستقر در مرکز استان محول می کند.

وی در خصوص پرونده شهرداری و شورای اسلامی شهر و صدور قرار تعلیق برای تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران ادارات ساوه اظهار کرد: برخی از تخلفات محرز و با صدور کیفر خواست به دادگاه ارجاع شده است تا حکم نهایی صادر شود و برای برخی نیز قرار تعلیق صادر شده و رای نهایی در مورد آنان صادر خواهد شد.

دادستان ساوه با تاکید بر اینکه برای تعدادی از متهمان پرونده شهرداری ساوه قرار منع تعقیب صادر شده است، تصریح کرد: اختلاس، ارتشاء و جعل را از جمله موارد اتهامی در پرونده شهرداری و برخی از اعضای شورای شهر ساوه است.

علیپور در خصوص رسیدگی به پرونده تخلفات مالی یکی از انجمن های خیریه و موسسات مردم نهاد ساوه گفت: این پرونده نیز در حال رسیدگی است و بزودی تصمیم‌گیری و منتج به صدور رأی خواهد شد.

وی خواستار نظارت دقیق و حساسیت بیشتر در اخذ مجوز به سازمان های مردم نهاد و نیز نظارت کارآمد بر نحوه عملکرد آنان شد تا از بروز تخلفات مالی جلوگیری شود.

دادستان ساوه در خصوص جمع آوری کمک های مردمی توسط موسسات خیریه نیز گفت: جمع آوری هرگونه کمک در قالب صندوق صدقات و ... باید با اخذ مجوز جداگانه‌ای باشد و تنها نهاد حمایتی که می تواند اقدام به نصب صندوق صدقات در سطح شهر کند کمیته امداد است و موسسات دیگر باید مجوز جداگانه‌ای ارائه دهند.

علیپور در ادامه با تاکید بر اینکه معتقد به گردش اطلاعات در چارچوب قانون هستیم، گفت: تاکنون در این شهرستان به هیچ رسانه‌ای تذکر و اخطاری داده نشده و هیچ فعال رسانه‌ای تحت تعقیب قضایی قرار نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی از رویدادهای جامعه با نقد منصفانه و واقعیت‌های جامعه موجب تنویر افکار عمومی و ارتقای سطح آگاهی‌های مردم می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات