دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان :
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت:دستگاه قضایی در راستای نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از آمران و ناهیان این امر مهم حمایت می کند.
کد خبر: ۹۰۲۹۲۸۰
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت السلام و المسلمین علی موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان، گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجب الهی است که ترک آن آفات بسیاری را به دنبال دارد و انجام منکرات جامعه را به تباهی می کشاند.

وی اظهار داشت: رسالت دستگاهای قضایی اجرای قانون بوده و در این راستا دستگاه قضایی در برابر جرائم ایستادگی می‌کند و با مجرمان برخورد می کند که ایستادگی دربرابر جرائم خود یک معروف است.

موحدی راد افزود: براساس آموزه های قرآن کریم و دستورات الهی در می یابیم که انسانها برای درامان ماندن از آفات جامعه و طی نمودن مسیر درست وظیفه دارند امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فریضتین امر به معروف و نهی از منکر رسالت همگانی است که همه انسان‌ها در قبال این مهم مسئول هستند و باید برای حفظ ارزشهای انقلاب و دوام اسلام امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند. 

این مسئول با تاکید بر این مطلب که قوه قضائیه نمی تواند به اجبار مردم را ملزم به اجرای این دو فریضتین کند ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه موثرترین افرادی هستند که نقش بسزایی در ترویج فرهنگ معروفات و نهی از منکرات دارند چرا که رسانه ها با استفاده از قلم خود می توانند جوانان و نوجوانان را با معروفات آشنا و منکرات را بیان کنند. 

وی درپایان با اشاره به این مطلب که امر به معروف و نهی از منکر رسالتی است که بر دوش سپاه، بسیج و نیروی انتظامی است خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در راستای فرهنگ سازی، ترویج معروفات و نهی از منکرات از آمران به معروف و ناهیان از منکر در چهارچوب قانون و براساس مصوبات حمایت خواهد کرد.
ارسال نظرات