فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر گفت: حرکت به سمت حکومت با هدف معنوی و الهی معروف است که از برترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۹۰۲۹۲۷۲
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶

سرهنگ پاسدار علی اکبر ولی نژاد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر در گفتگو با خبرنگار بسیج از نیکشهر گفت: نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسؤولیت های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین مبانی تفکر سیاسی یک مسلمان به شمار می رود؛ چنان که از مهم ترین فرایضی است که وجوب کفایی آن ضروری دین شناخته شده و ضامن بقای اسلام است.

ولی نژاد افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر چراغ راه کارگزاران و مردم باید باشد و اهمیت آن بر همگان دو چندان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر با تاکید بر این مطلب که با جست و جو در سخنان رهبری در سال های اول رهبری ایشان تا به امروز یکی از نکات کلیدی بیانات ایشان فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است، تصریح کرد: رهبر انقلاب بخاطر اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر،در دو پیام نوروزی اولین روز سال به این موضوع اشاره کرده ا ند که اولین بار در نوروز72  و دومین بار در نوروز 94 بنابراین هرچند فریضه‏ی امر به معروف و نهی از منکر یکی از بزرگترین واجبات اسلامی است و توصیه به آن در قرآن و گفتارهای پیامبر خدا(ص) و امیر مؤمنان و دیگر امامان دارای لحنی کم ‏نظیر و تکان‏دهنده است، ولی اگر کسی از این همه چشم ‏پوشی کند و تنها به ندای خرد انسانی گوش بسپرد، بازهم بی ‏شک این عمل سازنده را فریضه و تکلیف خواهد شمرد.

این مسئول اظهارداشت: امر به معروف و نهی از منکر که یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپاداشتن همه‏ فرایض اسلامی است، باید در جامعه‏ی ما احیا شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیکشهر ادامه داد: ویژگی مهم این فریضه آن است که به نوعی زیربنای همه حرکات اجتماعی اسلام است و معنای آن اینست که همه مومنان در هر نقطه از جهان موظفند جامعه را به سمت معروف حرکت دهد و از بدی ها و پستی ها دور بدارند.

وی یکی از بزرگترین و مهم ترین معروفات را ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی دانست و اذعان کرد: معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی نداریم؛ هر کسی که در این راه تلاش کند، آمر به معروف است؛حرکت به سمت حکومت با هدف معنوی و با هدف الهی است که این موارد از برترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

ارسال نظرات