خبرهای داغ:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: وضعیت ۱۴ پرونده دریافت تسهیلات رونق تولید در بانک‌های قم معطل‌مانده است.
کد خبر: ۹۰۲۹۲۰۰
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
بلاتکلیفی ۱۴ پرونده دریافت تسهیلات رونق تولید در بانک‌های استان قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ارتقای کیفیت برخی واحد‌های تولید موتورسیکلت به استاندارد یورو چهار در دستور کار مسئولان صنعتی استان قرارگرفته است.

وی با اشاره به ملی شدن قانون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: قانون ملی تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در روز‌های گذشته به تمام استان‌های کشور ابلاغ‌شده است چراکه برگزاری جلسات و ضوابط ستاد تسهیل پیش‌ازاین توسط دولت ابلاغ می‌شد، اما با تصویب در مجلس شورای اسلامی این ستاد به‌صورت ملی ارتقا پیداکرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با انتقاد از معطلی برخی پرونده‌های دریافت تسهیلات رونق تولید در بانک‌های استان گفت: با تعاملی که با بانک‌های عامل استان انجام‌شده همچنان پرونده ۱۴ متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید در نزد بانک‌های عامل استان باز است.

سیجانی با اشاره به تشکیل نهمین جلسه کمیته نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به پرداخت تسهیلات رونق تولید عنوان کرد: هفته گذشته نهمین جلسه کمیته نظارت برگزارشده و از ۵ واحد دریافت‌کننده تسهیلات رونق تولید بازدید به عمل آمد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: این ۵ واحد درمجموع بیش از ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده بودند که به دلیل ارتقای کیفیت در یک واحد تولید موتورسیکلت از یورو سه به یورو چهار شاهد کاهش اشتغال موجود بوده‌ایم.

وی مشکل تأمین ارز را یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی صنعت استان دانست و ابراز کرد: برخی واحد‌های صادراتی استان در تأمین ارز ویژه صادرات با مشکلات جدی روبه هستند و تلاش‌های صورت گرفته نیز نتیجه‌ای به بار نیاورده است.

سیجانی با تأکید بر جلسه امروز دولت درزمینهٔ استاندارد یورو چهار موتورسیکلت و پلاک گذاری این محصولات عنوان کرد: با مصوبه امروز دولت که درزمینهٔ استاندارد یورو چهاردر تولید موتورسیکلت‌ها مصوب می‌شود امید می‌رود بخشی از مشکلات ایجادشده در این بخش حل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با انتقاد از مشکلات ارزی واحد‌های تولیدی استان تصریح کرد: روند ارائه ارز ۴۲۰۰ هزارتومانی برای فعالیت‌های تولیدی و صنعتی بسیار کند بوده و واحد‌های تولیدی استان را عملاً با مشکلاتی جدی روبه‌رو کرده است.

وی ادامه داد: روز هفتم تیرماه مراسم ویژه‌ای برای اصناف قم و چهاردهم تیرماه نیز برنامه‌های خاصی به مناسبت روز صنعت و معدن در استان قم برای تجلیل و تشریح برنامه‌های آینده این سازمان برگزار می‌شود.
ارسال نظرات