سردار سرتیپ دوم پاسدار حاج‌شاهرخ دایی‌پور که عمر خود را در مسیر اعتلای نظام اسلامی صرف کرده بود، روز جمعه اول تیرماه ۱۳۹۷ در شهر البوکمال سوریه به شهادت رسید تا استان کرمانشاه پانزدهمین شهید خود را تقدیم دفاع از حریم اهل بیت کرده باشد.
کد خبر: ۹۰۲۹۱۴۶
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
 
 
 
  به گزارش سرویس بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت خبرگزاری بسیج، سردار دایی‌پور که از رزمندگان و فرماندهان جنگ تحمیلی بود، مدتی نیز به عنوان فرمانده یگان ضد زره و ادوات قرارگاه نجف در دوران دفاع مقدس فعالیت می‌کرد. وی پس از پایان دفاع مقدس به عنوان یک مربی و پیشکسوت، تجربیات خود را در خدمت جوانان قرار می‌داد. سردار مراد علی محمدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه و از همرزمان شهید دایی‌پور در گفت‌وگو با «جوان» اظهار داشت: شهید دایی‌پور به عنوان یکی از پیشکسوتان جهادی از فرماندهان تیپ تخصصی ضد زره ۲۰۳ قرارگاه نجف اشرف در غرب کشور بود و جنگ ضدزره را تدریس می‌کرد.

سردار محمدی در ادامه بیان داشت: این شهید بزرگوار در پرونده افتخاراتش مدرسی غواصی در سطح بین‌المللی را داشت. همچنین مربی موشک تاو و ضدزره، فرماندهی یگان ضد زره و ادوات قرارگاه نجف در دوران دفاع مقدس، مربی ضد زره برای رزمندگان حزب‌الله لبنان و نیز مستشاری ضد زره و فرماندهی صحنه نبرد در سوریه از دیگر فعالیت‌های شهید دایی‌پور بود. ایشان علاوه بر مسائل نظامی در بعد ورزش هم فعالیت‌های چشمگیری داشت و قهرمان کشتی نیرو‌های مسلح بود.
وی در مورد ویژگی‌های اخلاقی شهید دایی‌پور نیز گفت: شجاعت ایشان زبانزد همگان بود. اهل سخاوت و بسیار خوش اخلاق بود. نزد رزمندگان کرمانشاهی به صفات نیک پهلوانی شهرت داشت.
محمدی افزود: سردار دایی‌پور همیشه چهره‌ای بشاش و خندان داشت و در اوج سختی‌ها با چهره شاداب کار می‌کرد. چنانکه دیگر رزمندگان از او روحیه می‌گرفتند. من در دوره دافوس و بعد از آن با ایشان ارتباط داشتم، معلمی بودند که ما همواره در حال یاد گرفتن از ایشان بودیم. سردار دایی‌پور در دو سال اخیر در سوریه به عنوان مستشار نظامی حضور داشت و نقش مؤثری در پاکسازی مناطقی در شرق سوریه که آلوده به عناصر داعش بودند ایفا می‌کرد. پیکر این شهید امروز یک‌شنبه سوم تیرماه به میهن باز می‌گردد که جزئیات مراسم تشییع پیکرشان متعاقباً اعلام می‌شود. از این سردار شهید دو دختر به یادگار مانده است.

ارسال نظرات